Prepoved avtomobilov s klasičnimi motorji so označili kot ideološko vizijo.
Italijanski uradniki pozivajo k ponovnemu pregledu načrta EU o prepovedi prodaje novih vozil z notranjim izgorevanjem, ki naj bi začela veljati leta 2035. "Prepoved je potrebno spremeniti," je na poslovnem forumu TEHA v Cernobbiu ob obali jezera Como dejal italijanski minister za energijo, Gilberto Pichetto Fratin.
Preberite še:
Pichetto Fratin je odločitev EU označil za "absurdno" in menil, da jo vodi "ideološka vizija" ter nadzorovana politika, ki temelji na državnem pristopu znotraj bloka. Poudaril je, da je sprememba nujna zaradi drugačnih tržnih razmer, še posebej zaradi upada evropske avtomobilske industrije.
Italijanski minister za industrijo, Adolfo Urso, pa meni, da bi bilo potrebno vmesno oceno napredka pri doseganju novih pravil, ki je trenutno predvidena za leto 2026, izvesti že na začetku prihodnjega leta. "V negotovem okolju, ki prizadeva nemško avtomobilsko industrijo, potrebujemo jasnost, da preprečimo kolaps evropske industrije," je opozoril Urso v Cernobbiu.
Italijani bi prepovedali prepoved
"Evropa potrebuje bolj pragmatično vizijo, saj je ideološki pristop spodletel. To moramo priznati," je še dodal. Zakonodaja EU bo po letu 2035 zahtevala, da vsa nova vozila, prodana v državah članicah, ne izpuščajo ogljika, kar bo onemogočilo prodajo novih vozil na fosilna goriva.
Desničarska vlada premierke Giorgie Meloni meni, da bi morala Evropska komisija državam članicam omogočiti več svobode pri izbiri tehnologij za dosego ciljev razogljičenja ter zagovarja bolj postopen prehod od tehnologije motorjev z notranjim izgorevanjem.
Italijanski uradniki so poudarili, da ne nasprotujejo razvoju in proizvodnji električnih vozil, vendar menijo, da bi električna vozila morala biti le del širšega nabora pogonskih sistemov v avtomobilski industriji. Koalicijska stranka Liga, ki jo vodi podpredsednik vlade Matteo Salvini, je napovedala predlog zakona, s katerim bi vlado Giorgie Meloni zavezali k preklicu prepovedi, so sporočili v petek.
Ne le Italija, na nogah je celotna Evropa
Generalni direktor Volkswagnove skupine, Oliver Blume je opozoril, da so potrebne spremembe, saj se evropski trg krči, medtem ko se konkurenca povečuje. V intervjuju za nedeljsko izdajo časopisa Bild am Sonntag je Blume povedal: "Pita se je zmanjšala, a za mizo je več gostov."
"V Evropi se prodaja manj avtomobilov. Hkrati novi konkurenti iz Azije agresivno vstopajo na trg," je dejal. Volkswagen je 2. septembra sporočil, da razmišlja o zaprtju tovarn v Nemčiji in prekinitvi jamstev za zaposlitev v svojih nemških obratih v okviru načrta za zmanjšanje stroškov v višini 10 milijard evrov. To bi se zgodilo prvič v 87 letni zgodovini znamke.
Tudi prodaja Stellantisa v Italiji upada, avtomobilski proizvajalec, ki ima v lasti blagovne znamke Fiat, Alfa Romeo in Maserati, pa načrtuje zmanjšanje števila zaposlenih.
Generalni direktor Renaulta Luca de Meo je v nedeljo opozoril, da bi evropski avtomobilski proizvajalci lahko plačali kar 15 milijard evrov kazni, če ne bodo dosegli ambicioznih podnebnih ciljev EU zaradi upočasnjevanja prodaje električnih vozil.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere