Izbira malčkov bo čedalje večja

Kriza je naredila svoje, zaradi vedno bolj natrpanih mest in čedalje višje cene goriva se kupci vse bolj odločamo za nakup manjšega avtomobila, zato ne čudi, da bo razred, ki je še pred leti imel toliko predstavnikov, da smo jih lahko prešteli na prste dveh rok, v prihodnjih letih temeljito razprl svoja krila.

Izbira malčkov bo čedalje večja (foto: Lehman Photo-Syndication) Lehman Photo-Syndication
8. 9. 2010

Veliko proizvajalcev bo širilo svojo ponudbo navzdol, razlog so tudi ostrejša pravila igre glede izpušnih plinov. Audi je predstavil A1 in napovedal novega A2 ter še manjšega predstavnika za leto 2012, BMW je, o tem smo že pisali, napovedal prihod električnih avtomobilov in drugih izvedenk nove modelne družine i.

Prvi serijski primerek družine i naj bi prišel leta 2013, v dolžino naj bi petvratni štirisedežnik meril okoli štiri metre, izdelovali pa naj bi ga v Leipzigu. Volkswagen bo že prihodnje leto na podlagi študij družine Up! predstavil novo modelno vrsto New Small Family, v kateri bo marsikaj, od trivratnega malčka dolžine približno 3, 50 metra (širina dobrih 1, 6 metra, višina 1, 5 metra), ki bo predstavljal naslednika nekoč prodajanega Lupa, do nekaj daljših večvratnih izvedenk (mali enoprostorec bi se lahko imenoval Lupo Plus). Novi Lupo bo končno Volkswagen s ceno pod desetimi tisočaki.

Lupo z osnovnim 180-litrskim prtljažnikom in težo okoli 800 kilogramov bo imel tudi sorodnike z značkami Škode in Seata, oba malčka bosta na trgu že leta 2011 ali 2012. Zanimivo, sprva so se pri Volkswagnu poigravali z možnostjo, da bi po 'smartovsko' Up, pardon Lupo, imel motor vgrajen v zadek, tam pa tudi pogon, a so se potem zaradi nižjih stroškov odločili za prednji pogon in spredaj vgrajeni motor. Glavnino kupcev bosta privabila litrski in 1, 2-litrski bencinec z močjo od 60 do 75 'konjev', pri čemer bo obstajal tudi prisilno polnjeni 1.0 TSI s 85 'konji'.

Novi Lupi naj bi že v osnovni opremi poleg zavornega ABS-a imeli tudi ESP. Svoje bomo pri malčkih dodali tudi Slovenci, saj pomeni partnerstvo med Smartom oziroma Daimlerjem in Renaultom delo za novomeški Revoz, kjer bo nastajal tudi novi Smartov avtomobil. Svojega predstavnika, ki bo manjši od trenutno najmanjše Agile, bo imel tudi Opel. Na osnovi skrajšane platforme Corse naj bi se leta 2012 na trgu pojavil novi najmanjši Opel, ki bo imel štiri sedeže in bo obstajal v tri- in petvratni izvedenki.

Za pogon bodo skrbeli mali bencinski motorji s skromnimi gibnimi prostorninami, Opel pa pripravlja tudi različico s pogonom na električno energijo. Ob Oplovi različici bo obstajala tudi skoraj popolnoma enaka Vauxhallova. Opel se je v razvoj malčka podal, čeprav je nemška vlada zavrnila posojilo v višini 1, 1 milijarde evrov. V primerjavi s prostornejšo Agilo naj bi bil novi malček bolj športen. Fiat tudi ne miruje, v izdelavi je namreč trivratni kombi, ki bo obudil legendarno Giardiniero, predstavljal pa bo podaljšano različico Fiata 500.

Giardiniera v dolžino ne bo daljša od 3, 80 metra, zaradi večjega prtljažnika pa bo uporabnejša od klasične Petstotice. Imela bo tudi novi dvovaljni 0, 9-litrski 63-kilovatni Fiatov motor TwinAir, ki so ga Italijani predstavili v 500. Obeta pa se tudi Mazdina novinka, Mazda1. Imela bo tri vrata, bo seveda manjša od Mazde2, motorji pa bodo bencinski s skromno prostornino.

Novih malčkov pa še zdaleč ne bo zmanjkalo. Prihajajo Audi Q1, novi mali Suzuki (plod sodelovanja s Volkswagnom), novi trojčki Toyota Aygo, Citroën C1 in Peugeot 107 ter mala Dacia, ki naj bi stala okoli pet tisoč evrov. V dolžino bo merila okoli 3, 5 metra, pod pločevino bo 1, 2-litrski bencinski motor, a ne prisilno polnjen kot v Twingu.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri