Izšel je novi Avto magazin!

6. 2. 2014
Deli

V novem Avto magazinu razkrivamo novo Škodo Fabio, objavljamo pa tudi sveže fotografije prenovljenega malčka VW Polo in povsem novega BMW-ja serije 4 Gran Coupe.

Na salonu v Parizu bo Škoda predstavila svojo letošnjo najpomembnejšo novost, novo Fabio. Hkrati bosta predstavljeni obe različici Fabie, petvratna in kombi. Podobno kot tudi pri razvoju povsem novega Rapida bodo pri tej češki znamki pod Volkswagnovo kapo za Fabio uporabili že preverjeno dosedanjo tehniko, a temeljito posodobljeno in dopolnjeno. Pravzaprav bodo v marsičem pri novi Fabii lahko posegli po novostih, ki so jih Volkswagnovi inženirji vgradili v močno prenovljenega Pola.

Tudi slednjega vam predstavljamo v novem Avto Magazinu. Sedanja generacija je na trgu od leta 2009 in skoraj pet let po predstavitvi je prišel čas za pomladitev. Ta je tako vizualna kot (oziroma predvsem) tehnična. Popolnoma so posodobili paleto motorjev, seznam elektronskih sistemov, ki pomagajo vozniku, pa je postal res dolg.

Oznake Gran Coupe smo pri BMW zdaj že vajeni. Ne pomeni športne izvedenke, kot pri nekaterih drugih znamkah, temveč Gran Coupe, torej petvratno različico karoserije z bolj kupejevskimi potezami strehe. Novi član družine je serija 4 Gran Coupe, ki tako z oznako 4 dela družbo obstoječima kupeju in kabrioletu.

Nikar ne spreglejte štirikolesno gnanega Golfa z oznako R in s skoraj 300 'konji'. Na poledenelem jezeru severa Švedske, kjer smo ga prvič preizkusili, je bilo zabavno – in poučno!

Na dizelske motorje smo se že tako navadili, da jih imamo za samoumevne. Vendar ni bilo vedno tako, sploh pa ne na začetku njihovega tehnološkega pohoda. V obsežnejšem članku smo se spomnili na začetnika, malce pa smo obdelali tudi inovacije in prelomne trenutke.

Testirali smo Mercedesov razred S, vendar 'osnovni' model, torej turbodizelski S 350 z dodatno oznako BlueTEC. Gre za najmanjšega med za zdaj dvema različicama karoserije, a s kar 511-centimetrsko dolžino karoserije. Za prvo in še kakšno rabo je takšna velika limuzina povsem dovolj, a potrebe in navade ljudi, ki se odločijo za Mercedesovo 'Es klaso', se seveda ne morejo enačiti s tistimi navadnih ljudi. Mercedes-Benz tudi ni imel tega namena, saj je navsezadnje prav za novi rod razreda S vpeljal reklo najboljši avtomobil sveta.

Na testu smo imeli tudi družinskega Golfa 1.6 TDI. Variant je seveda njihovo ime za kombijevski zadek in prva asociacija na karavane je velik prtljažni prostor. Golf Variant glede tega ne razočara – 600 litrov (skupaj z uporabnim prostorom pod dnom, ki ga nekaj ostane tudi, ko je v vozilu zasilna rezervna guma namesto kita za krpanje gum) je dovolj. Ni sicer zelo globok (prav zaradi dvojnega dna), je pa širok in predvsem dolg. Tako dolg, da bi nižjerasli lahko imeli težave s seganjem po prtljažni rolo, ko se ta navije povsem ob zadnje sedeže, zato so ga Volkswagnovi inženirji naredili tako, da se na prvi stopnji ustavi sredi prtljažnika, šele na drugi se navije do konca. To so malenkosti, ki izdajajo, da so pri razvoju poskušali misliti res na vse.

Kaj pomeni 20 let pri motociklih enduro? Za Africo Twin je prišel model Varadero (1999), ki so ga nekaj časa izdelovali vzporedno z AT v sosedni proizvodni hali, a v resnici ni bil njen naslednik. Morda idejno, a vsaj kar zadeva moč, mere, težo, zmogljivost in namembnost, je to povsem drugačen motocikel, ki pa si je prav tako pridobil številne privržence. Dvanajst let je dolga življenjska doba tudi za motocikle, zato je Varadero podobno kot AT dobil naslednika, ki to ni bil v pravem pomenu besede. Poslanstvo novega modela Crosstourer, ki je bil predstavljen na salonu EICMA v Milanu leta 2011, ni bilo nadomestiti Varadera, temveč segment Hondinih potovalnih enduro motociklov povzdigniti na novo, veliko višjo raven. Zmogljiv in tehnično napreden štirivaljni V-motor v kombinaciji s skoraj vso Hondino sodobno varnostno in komfortno tehnologijo svoje poslanstvo tudi odlično opravlja. Primerjali smo!

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol