Aprilska številka revije Avto magazin bo nekoliko drugačna. Posvečena bo namreč novincu na našem trgu, Volkswagen Golfu osme generacije. Pregledali smo namreč njegov razvoj od prve do zadnje generacije, vseh 41 let, posvetili pa smo se tudi posebnim izvedenkam, ki danes postajajo vse bolj zaželene klasike – od športnikov do kupejev in enostavno samosvojih izpeljank. In če se zanimate za nakup katere izmed klasik, smo za vas v rubriki Aktualno pripravili bogat nabor smernic in nasvetov, ki jih morate upoštevati, ko se odločite za nakup avtomobila iz tujine, še zlasti če vam bo ta služil kot naložba. Motoristi so se medtem poglobili v razvoj prepoznavne domače znamke, proizvajalca izpušnih sistemov Akrapovič, ki letos praznuje že 29. obletnico nastanka. In čeprav je koronavirus prekinil vse dirkaške serije, boste na svoj račun prišli tudi ljubitelji avto-moto športa.
Aktualno: Avtomobil kot naložba
Nakup rabljenega avtomobila lahko velja za zanesljivo obliko naložbe denarja. A ni vsak (lep) avtomobil tisti, s katerim boste zaslužili, poleg tega pa je nakup le prva stopnica na poti do zaslužka.
Reportaža: Z Jeepom Wranglerjem po Miamiju
Znamko Jeep poznajo vsi, tudi tisti, ki se ne spoznajo na avtomobile. Jasno, predvsem zato, ker so zanje vsi terenci Jeepi. V Ameriki je stvar precej drugačna.
Zgodovina: Volkswagen Golf skozi generacije
Pogled v zgodovino Volkswagnovega Golfa je v marsičem pogled v to, kakšni so bili tudi splošni dogodki zadnjega pol stoletja. Seveda nam čas, v katerem nastaja ta zgodba, na neki način onemogoča povsem umestiti to dodatno dimenzijo pomembnosti dela materialnega sveta v naša življenja, a vseeno. Golf je bil tudi meni zanimiv spremljevalec preteklih let!
Predstavljamo: Novi avtomobili na svetovnem trgu in pri nas
Že prejšnji mesec smo namigovali, zdaj pa se je zgodilo – svet je zaradi koronavirusa dobesedno ohromel.
Predstavljamo: Volkswagen T-Roc Cabriolet
Križanci s kabrioletom niso novost, so bili pa doslej na voljo večinoma večji ali bolj prestižni. Zdaj Volkswagen ponuja kabrioletskega križanca za vsak žep.
Predstavljamo: Mercedes-Benz GLA
Mercedesovo družino kompaktnih križancev zdaj sestavlja osem članov. Kot najmlajši in najmanjši se je družini pridružil model GLA.
Predstavljamo: Škoda Octavia
Že s prejšnjo generacijo so Čehi hoteli presenetiti, pa jim Nemci niso pustili, zdaj pa so končno popustili in jim dovolili, da naredijo avto, kot ga znajo. In rezultat?
Predstavljamo: Ford Kuga
Elektrifikacija zagotovo spada med tista tehnološka področja, ki bodo v prihodnosti zaznamovala znamko Ford. Da fordovci mislijo resno, dokazujejo s povsem novo Kugo, ki bo poleg klasičnih bencinskih in dizelskih različic na voljo tudi kot blagi hibrid, hibrid in priključni hibrid.
Predstavljamo: Audi A3 Sportback – enostavno – 4.0
Da takoj pojasnimo – Audi A3 je na svetovne trge pripeljal leta 1996 in doslej nastopal v treh različnih podobah. Z oznako 4.0 se torej začenja četrta generacija.
Predstavljamo: LEVC VN5
LEVC je nadaljevanje zgodbe kultnega londonskega taksija. Toda podjetje v lasti Kitajcev in pod vodstvom podjetnega Nemca ima zdaj bistveno bolj smele načrte.
Vozili smo: Opel Corsa-e
Na zunaj je električno gnana identična vsaki drugi Corsi, ki jo lahko vidite na cestah. In to je tudi glavni adut – električni avto, ki noče delovati, kot da je iz znanstvenofantastičnega filma …
Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI
Novi Golf predstavlja verjetno največji generacijski preskok. Oblikovno, še bolj pa z notranjostjo in predvsem s svojo digitalno vsebino. Torej je najboljši doslej? Kakor za koga!
Kratki test: Ford Ranger Raptor
Torej, kaj bomo pa danes naredili? Brado naslonim na dlan, podprto z ročajem lopate. Ah. Ne! S komolcem sem naslonjen na visok blatnik svojega Raptorja, ki je skoraj višji od ramena. Stoj, nehaj!
Kratki test: Audi A4 Avant 40 TDI Quattro
Zanimivo je, da je A4 tisti Audi, ki združuje vse značilnosti te znamke. Je kot pribežališče za vse dobro, kar se najde pri drugih hišnih modelih.
Kratki test: Opel Astra 1,2 Turbo GS LINE
Ljubitelji znamke Opel so si kratico GS in vsa njena nadaljevanja zapomnili predvsem po tem, da je nekoč predstavljala vrhunec ponudbe. Danes je spet tako.
Kratki test: Volkswagen Multivan T 6.1 2.0 TDI DSG Cruise
Na prvi pogled je zadnja Multivanova osvežitev minimalna, vendar pa se pod kovinskim in plastičnim obličjem skriva marsikaj novega.
Kratki test: Mini Cooper S 60 Years Edition
Kar nekaj avtomobilov je na svetu, ki so s svojo pojavo in predvsem obstojem zaznamovali avtomobilski svet. Eden od takšnih je brez dvoma tudi Mini.
Mejniki podjetja Akrapovič
Inovativnost, uporaba vrhunskih tehnologij v kombinaciji z rokodelstvom in izjemna pozornost do detajlov so le nekatere ključne lastnosti, ki se odražajo v vsakem izdelku, ki zapusti tovarno Akrapovič. V 29 letih je iz male delavnice v Ivančni Gorici nastalo veliko podjetje, ki zmogljive izpuhe prodaja v več kot 80 državah po svetu.
Svetujemo: Priprava motocikla na sezono
Pomlad. Obdobje, ki se ga motoristi, ki živimo na področjih, kjer letni časi dejansko obstajajo, še zlasti veselimo. Jasno, sonce se na nebu zadržuje dlje, temperature postanejo idealne za vožnjo z motociklom, narava, skozi katero nas pogosto vodijo poti, pa je prav v tem letnem času najlepša.
Moto test: Piaggio MP3 300 HPE
Piaggio ni prvi, ki je izdelal trikolesni skuter, je pa prvi, ki mu je uspelo to narediti tako dobro, da je na področju mestnega transporta sprožil malo revolucijo.
Test: Arctic Cat Alterra 700 XT EPS
Premagovanje tudi najbolj zahtevnih terenov je s pravim ATV-jem zabava in spoznanje, da je avantura pred vrati in ves čas na voljo. Ta ameriška mačka z imenom Alterra se z vsemi štirimi oprime podlage kot maček s kremplji in pleza tudi v najbolj strme klance.
Predstavljamo: Ducati Streetfighter V4
Oblika nakazuje ostrino, tehnika tesno sorodstvo s prestižnim superšportnikom Panigale V4, aerodinamika pa novo dobo, poglavje, ko slečeni superšportni motocikli nikoli več ne bodo to, kar so bili. Ducati je z modelom Streetfighter V4 minimalizem v svoji presegajoči obliki.
Moto test: KYMCO AK550
Da je 400-kubični motor v razredu maksi skuterjev tista najbolj optimalna kapacitetna mera, vemo že nekaj časa. In Kymco v tem razredu ponuja veliko mero odličnosti, in to za odlično ceno.
Moto test: KTM 350 EXC-F 2020
Prodajni uspeh 350-kubičnega enduro stroja je odraz tega, kar si vozniki po vsem svetu želijo in kar potrebujejo. V zadnjih 10 ali celo 20 letih smo videli vse možne kombinacije, od tega, da je najboljši 600- ali 500-kubični štiritaktnik, do tega, da so najboljši 300-kubični dvotaktniki. Imam pa občutek, da je svet prišel k pameti in trenutno stavi na 350 kubikov in štiri takte.
Moto test: Beta 300 RR Racing
Ekstremni enduro ima določene posebnosti, bolj kot največja moč se pri njem cenijo zvezno podajanje moči, navor in majhna teža. Za klasični enduro pa je potrebna tudi hitrost. Pa ima lahko en motocikel oboje?
Moto test: Kymco MXU 700 EPS T3
Tajvanski proizvajalec s skoraj 60-letno tradicijo ima v svoji ponudbi štirikolesnikov za evropski trg štiri adute. Medtem ko se v Sloveniji na novo postavlja, smo zajahali kar tistega največjega, najboljšega in seveda najdražjega. A v nasprotju s pričakovanji cena za MXU 700 EPS T3 ostaja zmerna, saj stane malo čez 10 tisočakov.
Reli SP: WRC Mehika
Reli se je končal v soboto zvečer, razpoložena Ogierja in Ingrassio pa bi težko komu od konkurentov uspelo zriniti s prvega mesta. In tako francoska dvojica odhaja na prisilne počitnice na vodilnem mestu.
MotoGP: Virus narekuje pravila igre
V dneh, ko se Evropa, trenutno svetovno žarišče, krčevito bojuje proti virusu covid-19, se ljubitelji bencinskih športov ob skrbi za svoje zdravje sprašujejo, kaj bo z letošnjo sezono razreda MotoGP. Koledar se vseskozi spreminja – v tem trenutku ga niti ni smiselno osveževati. MotoGP je od širitve virusa še posebej odvisen, saj velik del moštev prihaja iz Španije in Italije. Bomo letos ostali brez dirk v elitnem razredu? V prvi virtualni dirki zmaga A. Marqueza (Honda).
Formula E: E kot elektrika?
Tako kot dirkači formule 1 (več o tem na sosednji strani) počivajo tudi dirkači formule E. Vsaj do konca junija.
Formula 1: Do konca in naprej
Rabljen avto: Volkswagen Golf 1-7
Volkswagnov Golf si je v skoraj pol stoletja obstoja privozil status avtomobilske ikone. Vemo, da se je na njegov račun identificiral največji avtomobilski razred, nekateri pa gredo s svojimi trditvami še dlje. Pravijo, da je Golf postal znamka.