Izšel je novi Avto magazin: zakaj se dražijo goriva; so gorivne celice prava rešitev? Testi: Citroën C4, Hyundai i20

Nova številka revije prinaša poseben poudarek področju pognskih goriv. Na eni strani smo se temeljito poglobili v področje cen bencina in dizelskega goriva ter ugotovili, kdo ali kaj je povzročil nedavno hitro rast cen naftnih derivatov. Hkrati smo se pozornost namenili tudi področju gorivnih celic - uporabna alternativa klasičnim električnim vozilom, ali le slepa ulica v evoluciji? Sicer pa smo se ob številnih avtomobilističnih in motociklističnih testih (pa tudi premiernih vožnjah) tokrat nekoliko bolj posvetili avto-motošportu in začetku najpomembnejših dirkaških tekmovanj.

8. 4. 2021

Predstavljamo

Dacia Spring - Najmanjša Dacia bo – električna!

Pri Dacii so sicer dolgo obljubljali cenovno dostopen model BEV, toda nihče ni zares verjel, da bo Spring zares stal manj kot 13 tisoč evrov. Kako je to mogoče?

Peugeot 308 - Lev je dobil nov obraz

Sedem let po prihodu druge generacije modela 308 je Peugeot brez napovedi predstavil tretjo. Oblikovno večjih presenečenj ni, je pa tehnološko precej dovršena.

Aygo X prologue - Glasnik prenove segmenta malčkov

Aygo X prologue ni le produkt svobode oblikovalcev, ampak tudi vpogled v prihodnost segmenta A.

Renault LGV - Smer narekujejo uporabniki

Renault je za pomlad pripravil številne novosti tudi pri lahkih gospodarskih vozilih. Najprej je tu manjši dostavnik Express, ki je enostavnejša izvedba novega Kangooja, sledi posodobljena potniška iz­ved­ba Trafica, prihodnje leto pa pride še tisto, kar bo ustrezalo vsem drugim prevozniškim potrebam.

Vozili smo

Peugeot 508 PSE - SuperPeugeot

Za znamko je ta njen najmočnejši model vseh časov predvsem dokaz, da lahko športnost, hibridizacija in s tem ekološka ozaveščenost vendarle (uspešno) sobivajo.

Tehnika

Gorivne celice - Plan B čiste mobilnosti

Izgon motorjev na notranje zgorevanje se vztrajno približuje, kompromisi baterijsko električnih vozil pa so za marsikoga še vedno preveliki. A na trgu se prebuja še ena rešitev za trajnostno mobilnost, ki od uporabnikov zahteva precej manj prilagajanja. So gorivne celice res lahko prihodnost avtomobilske industrije?

Testi

Test: Citroën C4 PureTech 130 - Francoska avantura

Če si želite predstavljati, kakšno je življenje z novim C4, potem morate preprosto pozabiti vse, kar ste vedeli o Citroënu zadnjih dveh, treh desetletij. In se vrniti globlje v preteklost. Kar je pravzaprav dobro …

Test: Hyundai i20 - Odraščanje

Medtem ko pri odraščanju malčkov neredko obžalujemo, kako hitro teče čas, pa v avtomobilskem svetu vendarle veljajo drugačna merila. Zato ob novem i20 lahko rečem le – končno!

Kratki test: Volkswagen Golf Varfiant - Poglobljen pristop

Variant ni več le malce podaljšan kombi, kot je veljalo za vse prejšnje verzije. Zdaj je občutno daljši – z občutno daljšim medosjem.

Kratki test: Seat Ateca Xperience - Več kot le napudran nos

Ateca verjetno še zmeraj velja za najmanj temperamentno Španko, a je s prenovo postala okolju prijaznejša, bolj(e) povezljiva, varnejša, no, pa tudi za kanček všečnejša. In z različico Xperience je končno dobila tudi videz, ki pritiče razredu, v katerega sodi.

Kratki test: BMW X1 - Preračunavanje

Nepoznavalca ustroja modelov bavarske avtomobilske znamke bi oznake lahko nekoliko zavedle. X1, ki je bil v prvi generaciji najmanjši križanec, je zdaj daljši od podobnega X2, s katerim si delita osnovo, pogonske stroje in tehnologijo. Tudi priključno hibridni pogon, ki je seveda krepko dražji v primerjavi z bencinskimi in dizelski motorji, ki svoje delo opravljajo brez pomoči elektrike.

Kratki test: Ford Puma - Še najmanj križanca

Puma je križanec bolj po sili kot po svoji genetiki, saj na cesti hitro pokaže predvsem svoj vozni talent.

Kratki test: Toyota Proace City Verso

Japonska Toyota se še pred nekaj leti ni uvrščala med resne proizvajalce velikoprostorskih in lahkih gospodarskih vozil, ki bi bila skladna z evropskimi standardi in predvsem z okusom kupcev. Zato je raje ubrala premišljeno strategijo in do njih prišla po bližnjici.

Kratki test: Renault Koleos TCe 160 EDC Initiale Paris - Visoka družba

Trenutno največji Renaultov osebni avtomobil, zlasti še izvedba z opremo Initiale Paris, prav nič ne skriva, da si želi biti član visoke družbe. V njej je pozornost resda namenjena predvsem limuzinam, a moram iskreno priznati, da ima Koleos tudi kot križanec med njimi veliko pokazati. Posebno mi je všeč, da je pri tem dopadljivo skromen in prav nič prevzeten.

Aktualno

Prodaja vozil po spletu

Nekateri avtomobilski proizvajalci v bližnji prihodnosti napovedujejo pospešeno vzpostavitev spletne prodaje in priložnosti za neposredne stike s kupci vidijo predvsem pri električnih avtomobilih. Kljub možnosti naročila novega štirikolesnika iz domačega naslonjača pa večina kupcev po začetnem brskanju po spletu še vedno obišče avtosalon, saj želijo izbrani model videti v živo in ga pred nakupom tudi preizkusiti.

Tehnološki giganti in povezave

Kakšni sta prihodnost in vloga tradicionalnih proizvajalcev avtomobilov v čedalje bolj digitaliziranem jutri? In predvsem, kako lahko v avtomobilski svet vstopijo tehnološki velikani?

Cene goriv v Sloveniji

Ob dvigovanju cen naftnih derivatov v zadnjih mesecih je marsikdo pomislil, da gredo 'zasluge' za to naftnim trgovcem v Sloveniji. To bi bila logična ugotovitev, saj lahko cene naftnih derivatov od septembra dolo­- čajo sami. Toda resnica je daleč od tega.

Vozili smo (Moto)

Piaggio Beverly 300 HPE, 400 HPE

O tem, kako je Piaggio po več kot desetih letih od zadnje temeljite prenove uspešno preteklost zvezde razreda elegantno (ali pa športno) podaljšal v obetavno in brez dvoma uspešno prihodnost.

Moto Guzzi V7

Uživati življenje takšno, kot je, sproščeno slediti ovinkom in na koncu dneva s prijatelji spiti pivo v lokalu na obali, ko sonce maha v slovo dnevu, je precej blizu tega, kar zame pomeni sladko življenje. Ali dolce vita po italijansko. Motocikel je tu le sredstvo. Pot, ne cilj. In Moto Guzzi V7 je že pet desetletij odličen sopotnik motoristom, ki znajo uživati ta trenutek v zelo zmernem ritmu.

Gas Gas EC 300 TPI 2021

Ko je podjetje Gas Gas prevzel avstrijski KTM, se je v svetu motošporta porodilo nemalo vprašanj glede njegove širitve na nove trge, a je avstrijski proizvajalec motociklov s svojo odličnostjo in natančnostjo utišal prav vse skeptike.

Predstavljamo

Akrapovičeve novosti 2021

Vsako leto pridejo na trg novi motocikli. Ti so še boljši, lažji in zmogljivejši ter nam omogočajo več voznega užitka, dirkačem pa pomagajo pri lovu na stotinke in najboljša mesta.

Šport

F1, VN Bahrajna - Verstappen zapravil že dobljeno dirko

Prva dirka letošnje sezone v Formuli 1 je pokazala veliko. Nova pravila so očitno najbolj škodovala Mercedesu, medtem ko so pri Red Bullu naredili ogromen korak naprej. A zmago v Bahrajnu je zapravil Verstappen sam, medtem ko je Lewis Hamilton unovčil bogate izkušnje. Zato se v nadaljevanju sezone obeta vroče dogajanje na dirkalnem asfaltu.

MotoGP - Grmenje herojev

Po zimskih mesecih dirkaške suše, ko so dirkači, ekipe in navijači dvokoles­nega športa odštevali dneve do začetka sezone, se je prvenstvo razreda MotoGP vendarle začelo s prvo (nočno) dirko sezone v Katarju. A zanimivo je bilo tudi pred tem, ko so na dirkališču v Losailu ugasnile rdeče štartne luči in so heroji zahrumeli v novo sezono.

Extreme E - Ekstremna električna formula

Ljubitelji električnega dirkanja Formulo E seveda poznate, ne nazadnje je za nami že nekaj sezon tega čedalje uspešnejšega tekmovanja. In medtem ko je Formula E od te sezone uradno svetovno prvenstvo pod okriljem mednarodne avtomobilske organizacije FIA, smo dobili še eno zanimivo električno dirkaško serijo.

WRC – Rally Croatia

Na štartno dovoljenje za nastop na reliju za svetovno prvenstvo na Hrvaškem čaka šest slovenskih posadk. Organizatorji medtem bijejo bitko s časom – kot vedno. Kako bo z gledalci?

AŠ2005 funkcionarji - Ključni del vsake organizacije

Slovenska zveza si prizadeva, da bi vsako leto izobrazila dovolj veliko število funkcionarjev različnih rangov za delo ob progi in v organizacij različnih športnih prireditev oziroma panog.

Rabljen avto

Fiat Tipo

Priznam, Fiat Tipo v marsičem ni na ravni Golfa in pre-ostale družbe iz zgornjega ranga C-segmenta. Vseeno pa bi vsakemu inženirju, ki je sodeloval pri razvoju Fiata Tipo, z veseljem stisnil roko. Vas zanima, zakaj?