Tri generacije izvirnega nemškega štirivratnega kupeja

11. 5. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Pri Mercedesu so sporočili, da CLS po izteku proizvodnje v avgustu ne bo dobil naslednika. Primerna priložnost, da pogledamo v njegovo (pre)kratko zgodovino.

Po vse glasnejših govoricah, da CLS ne bo dobil naslednika, so to sedaj pri Mercedesu tudi potrdili. Avgusta se končuje proizvodnja izvirnega sodobnega štirivratnega kupeja. Da, prav CLS je tisti, ki je ponovno izumil (ni bil namreč zares prvi) to idejo in ustvaril novo nišo. Temu so potem s Panamero, A7 in Gran Coupejem serije 6 sledili še Porsche, Audi in BMW. Kupejevske poteze so ob izrazito spuščajoči se strešni liniji poudarjala še okna brez okvirjev, kupejevsko je bilo tudi vzdušje v notranjosti.

Mercedes-Benz

Prvič so ga javnosti pokazali leta 2003 v Frankfurtu s konceptom Vision CLS, ki je bil pravzaprav že čisto natančna napoved serijskega modela. Ta je potem sledil leta 2004. Čeprav so CLS v ponudbi potiskali proti razredu S, je v osnovi šlo pravzaprav za preoblikovano limuzino razreda E. Imela sta enako medosno razdaljo in CLS si je z njo seveda delil tudi motorje.

Dizelski trilitrski šestvaljnik v dveh različicah je bil priljubljena izbira (320 in 350 CDI). Na bencinski strani pa V6 in V8 od treh in pol litrov delovne prostornine - z ročnim ali samodejnim menjalnikom - pa vse do 6,2-litrskega CLS 63 AMG s 378 kW moči (510 KM) in 630 Nm navora, ki je do stotice pospešil v štirih sekundah.

Prišel iz službe, v dnevni sobi pa nepovabljen gost. Moral se je zateči k sosedu
Mercedes-Benz

Leta 2008 so ga nekoliko oblikovno in tehnološko osvežili - dobil je nove žaromete in novo masko, zadaj pa luči v tehnologiji LED. Dobil je tudi nove motorje, vključno z novo vstopno trilitrsko bencinsko V6 različico s 170 kW moči. Pa potem nov infozabavni sistem - ti so bili takrat v svojih funkcionalnostih še omejeni na predvajanje glasbe in navigacijo.

Mercedes-Benz

Že dve leti kasneje je novi generaciji razreda E sledila tudi nova generacija CLS. Takrat so ga oblikovno od sorodne limuzine uspeli še občutno bolj oddaljiti - masko so približali SL in celo SLS, žarometi LED so bili serijski. V notranjosti je vseeno zelo spominjalo na razred E. Leta 2012 so predstavili še drugo karoserijsko različico - "shooting brake", ki je spet obudila drugačno in samosvojo nišo. Z njo so ohranili vzdušje avtomobila in ga obenem naredili precej uporabnejšega. CLS se je moral v drugi generaciji prvič zoperstaviti že omenjenim novim rivalom, ki so posnemali njegovega predhodnika. 

Mercedes-Benz

Druga generacija je imela v ponudbi prvič tudi dizelski štirivaljnik in dvojni prisilno polnjeni bencinski V8, vse različice so imele serijsko samodejni menjalnik, sicer pa je imela pogonska ponudba še vedno podoben razpon. CLS AMG 63 je imel za drugo polovico življenjskega cikla celo možnost štirikolesnega pogona 4MATIC, obenem so predstavili tudi še zmogljivejšo različico S s 430 kW (585 KM) moči. Leta 2014 je dobil osvežen oblikovni izraz, posodobljene motorje in novi, devetstopenjski samodejni menjalnik, ki je zamenjal sedemstopenjskega. Prenova, ki ga je spredaj približala videzu drugih novih kupejev in limuzin, je sledila 2014.

Po osmih letih so leta 2018 na trg poslali še tretjo generacijo - a tokrat le v "kupejevski" različici, "shooting brake" je odpadel. Zopet s povsem novo obliko, ki je spredaj še razmeroma samosvoja, zadek podoben kupejema serij E in S, v notranjosti pa doslej največja revolucija z dvema zaslonoma v enem ohišju. Prvič z blago hibridiziranimi pogoni in nekoliko poenostavljeno ponudbo, V8 se je poslovil in z njim tudi najmočnejša različica AMG. Ostal je le še CLS 53 AMG z 2,9-litrskim šestvaljnikom in 320 kW moči. Obenem je namreč Mercedes-AMG na trg poslal zmogljivejši alter ego CLS - GT4 - s štirilitrskim V8 motorjem, ki je na voljo tudi v priključnem hibridnem pogonskem sklopu.

Mercedes-Benz

Kmalu po predstavitvi nove generacije razreda E so torej pri Mercedesu sporočili, naj z njim ne pričakujemo tudi novega modela CLS. Pripravili niso niti prenove. V Stuttgartu so sicer pošteno oklestili ponudbo podobnih vozil. Kupeja in kabria razreda S več ni, v razredih C in E pa jih bo zamenjal novi CLE. Med drugim se govori tudi, da naj bi razmišljali o koncu proizvodnje "shooting brake" različice modela CLA.

Preberite še: Slovenci ga imamo še vedno najraje, na vrhu pa je druga znamka

Če sta se kupe in kabrio razreda S že poslovila, pa v Stuttgartu vsakič znova ogromno stavijo na limuzino. Poglejte, zakaj.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"