Jaguar D-type se vrača v proizvodnjo-62 let po zaključku te

7. 2. 2018
Deli

Izdelava maloštevilčne serije vozil D-type pa pravzaprav ni edini tovrsten projekt, ki so se ga lotili v delavnici Jaguar Land Rover Classic. Pri tem so namreč že izdelali manjše število primerkov modelov E-Type Lightweight in XKSS.

Pisalo se je leto 1955 in angleško avtomobilsko podjetje Jaguar, takrat tudi eno izmed najbolj cenjenih v svetu avtomobilskega športa, se je pripravljalo na proizvodnjo majhne serije zgolj 100 vozil modela D-type, izdelava katerih naj bi se končala leta 1957. Avtomobil se je izkazal kot eden od najboljših športnih avtomobilov tistega časa, saj je kar trikrat zapored osvojil zmago na vztrajnostni dirki za 24 ur Le Mansa. A Jaguar svojih načrtov ni izpolnil. Leta 1956 je kot tovarniško moštvo izstopil iz sveta avtomobilskih dirk in proizvodnja se je zaključila po le 75 izdelanih avtomobilih.

Polnih 62 let po izdelavi zadnjega vozila pa se je podjetje iz Coventryja odločilo, da bo svojo obljubo le izpolnilo. Letos bodo namreč izdelali preostalih 25 manjkajočih vozil. Pri tem pa ne bo šlo za nikakršno združitev moderne tehnologije in retro videza. Avtomobili bodo namreč narejeni po enakih specifikacijah kot tisti izpred dobrega pol stoletja – vključno s 3,4-litrskim šestvaljnim motorjem, ki je svoj dom pozneje našel tudi v modelu XKSS. Bodo pa kupci lahko izbirali med dvema različicama avtomobilov, izvedbo iz leta 1955 s kratkim nosom in izvedbo iz leta 1956 Longnose, prepoznavnem po velikem stabilizacijskem krilu za voznikovo glavo.

Avtomobili bodo povzemali vse podrobnosti originala

»Jaguar D-type je eden izmed najlepših in najbolj znanih dirkalnih avtomobilov vseh časov z neverjetno statistiko na področju vztrajnostnih dirk in še danes ostaja tako spektakularen kot nekoč. Priložnost, da nadaljujemo uspešno zgodbo modela D-type z dokončanjem proizvodnje v Coventryju, je eden izmed tistih enkratnih življenjskih projektov, ki ga bodo strokovnjaki v oddelku Jaguar Land Rover Classic ponosno uresničili,« je z navdušenjem pojasnil Tim Hannig, direktor oddelka Jaguar Land Rover Classic.

Obuditev oziroma dokončanje proizvodnje modela C-type pa še zdaleč ni edini tovrstni projekt, ki so se ga v zadnjih letih lotili v omenjenem oddelku, a je zato daleč najbolj obsežen. V letih 2014 in 2015 so namreč izdelali šest manjkajočih vozil tipa E-type, od lani pa je v proizvodnji – ta v celoti poteka ročno – devet avtomobilov tipa XKSS, cestne različice modela D-type in hkrati nekdanjega nosilca naslova najhitrejšega serijskega avtomobila na svetu.

Jure Šujica
Foto: Jaguar