Številka je res neverjetnain predstavlja le dobra dva odstotka prodaje v enakem obdobju lani.
Britanska avtomobilska znamka Jaguar se očitno nahaja na zgodovinski prelomnici. Medtem ko se pripravljajo na temeljito preobrazbo svoje identitete, je bil velik del aktualne modelske ponudbe umaknjen iz proizvodnje, kar se že jasno kaže tudi v statistiki novih registracij vozil.
Samo še 49 novih Jaguarjev v Evropi
Po podatkih Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) je bilo aprila 2025 v Evropi registriranih le še 49 vozil Jaguar. V primerjavi z 1.961 registracijami v istem obdobju leto prej to pomeni kar 97,5-odstotni padec.
Če pogledamo širše obdobje – od januarja do aprila 2025 – je bilo skupno registriranih 2.665 Jaguarjev, kar pomeni 75,1 odstotka manj kot v prvih štirih mesecih leta 2024, ko jih je bilo več kot 10.600.
Umik modelov pred novo ero
Takšen padec ne preseneča. Jaguar je lani zaključil proizvodnjo več pomembnih modelov, vključno z F-Type, XE in XF, poleg tega pa so konec leta 2024 prenehali s prodajo novih vozil na domačem trgu v Združenem kraljestvu.
Zdaj znamka čaka na novo generacijo, katere uvod naj bi pomenil prihajajoči serijski model “Type 00”, ki pa na ceste najverjetneje ne bo zapeljal pred letom 2026.
JLR – zgodovinsko visoki dobički, a zasluga gre Land Roverju
Medtem ko Jaguar beleži propad prodaje, matično podjetje JLR (Jaguar Land Rover) beleži največji dobiček v zadnjem desetletju. Za fiskalno leto, ki se je končalo marca, so ustvarili kar 3,1 milijarde evrov (oz. 3,33 milijarde dolarjev) dobička.
Glavni motor prodaje so bili modeli Defender, Range Rover Sport in Range Rover, katerih skupna prodaja je znašala 272.268 vozil. Za primerjavo – celotna globalna prodaja vozil Jaguar v istem obdobju je znašala le 26.862 enot.
Tudi v prvem četrtletju 2025 trendi ostajajo podobni. Prodaja Jaguarjev je padla za 47,7 odstotka, na 7.070 vozil, medtem ko je skupna prodaja JLR narasla za 1,1 odstotka. Velik delež tega uspeha gre pripisati 14,4-odstotni rasti prodaje v Severni Ameriki, kjer so letos prodali 34.764 vozil od skupno 111.413.
Jaguar se torej nahaja v nekakšnem vakuumu – brez aktualnih modelov in z nejasnim časovnim okvirom za novo generacijo. Vseeno pa ostaja del dobičkonosne zgodbe, ki jo piše Land Rover. Vprašanje ostaja: bo Jaguar s prihodnjimi modeli uspel ponovno najti svoje mesto v vse bolj elektrificiranem in konkurenčnem avtomobilskem svetu?