Jaguar XF postavlja standarde

Jaguar je predstavil XF, naslednika ne preveč dobro sprejetega S-Typa. Novinec bo na ogled na mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Dramatično oblikovan in poln dobre tehnike.

Jaguar XF postavlja standarde (foto: Jaguar) Jaguar
28. 8. 2007

Pri Jaguarju so ga čakali. XF, model, ki bo s svojo obliko naznanil nove čase pri Jaguarju. Novinec je precej podoben konceptnemu XF-u iz Detroita. Čeprav je na videz podoben kupeju, je v njem prostora za pet potnikov, v prtljažniku pa je mesto za kar 540 litrov prtljage. Ali še več, če podrete zadnje sedeže.

Notranjost Jaguarja XF je tako luksuzna kot jo od Jagov pričakujemo. Z odličnim avdio sistemom, zaslonom, ki je občutljiv za dotik in rdečim gumbom za zagon motorja.

Sekvenčni menjalnik izvira iz novega XK-ja, menjava prestav pa se izvrši preko ročic na volanskem obroču. Voznik ima na izbiro več nastavitev delovanja menjalnika, med drugim tudi zimsko in dinamično. Jaguar v novem modelu predstavlja tudi nov vmesnik menjalnika JaguarDrive, ki smo ga napovedali že z vohunskimi fotografijami. Sprva se bo XF prodajal s štirimi motorji in Jaguarjevim šestopenjskim samodejnim menjalnikom, ki omogoča tudi ročen način prestavljanja.

2, 7-litrski V6 dizel z dvema turbopuhaloma pospeši od 0 do 100 kilometrov na uro v 8, 2 sekunde (moč 207 »konjev«, končna hitrost 229 km/h). Bencinski 3.0 V6 (moč 238 »konjev«, končna hitrost 237 km/h) je desetinko počasnejši od 0 do 100 km/h, 4, 2-litrski V8 (moč 298 »konjev«, končna hitrost 250 km/h) pa gre od 0 do 100 km/h v 6, 5 s. Najhitrejša je močnejša različica 4, 2-litrskega stroja, ki pospeši od 0 do 100 km/h v le 5, 4 s (moč 416 »konjev«, končna hitrost 250 km/h).

Med dobrotami, s katerimi prihaja XF, so elektronska pomoč pri zaviranju, elektronski razdelilnik zavorne sile, ABS, sistem za nadzor stabilnosti, in kontrolnik navora. Prvič v zgodovini Jaguarja, bo imel njihov avtomobil tudi sistem UCL (Understeer Control Logic), ki zmanjša hitrost avtomobila in tako pomaga ohraniti oprijem prednjih koles, ko je to potrebno.

Novi XF ima še široko paleto sistemov za pomoč vozniku. Od tipal, ki spredaj in zadaj bdijo nad pločevino pri parkiranjih, kamere za vzvratno vožnjo, prilagodljivega tempomata do sistema za nadzor mrtvih kotov.

Če ga že nestrpno pričakujete: prve kupce bo novi XF dosegel marca 2008.

Foto: Jaguar