Jaguar XJ kot ga še ni bilo

Jaguar je presenetil z odločnim XJ-jem, ki v novi uprizoritvi ne kaže več značilne angleške aristokratske zadržanosti, ampak poskuša opozoriti nase s precej bolj razgibano podobo.

Jaguar XJ kot ga še ni bilo (foto: Jaguar) Jaguar
23. 8. 2009

Mojster Ian Callum, ki ga je oblikoval, se je zgledoval po prvih XJ-jih in seveda po novem XF-u, kar je lepo vidno na njegovem sprednjem delu.

Novi XJ meri 5.122 milimetrov v dolžino, 1.894 v širino in 1.448 v višino, med osema pa je radodarnih 3, 03 metra. No, če želite še več prostora, je tu še za 125 milimetrov raztegnjena daljša različica.

Notranjost je seveda kar najbolj razkošna, kar pomeni precej usnja in lesa. Prestiž zaokrožujeta analogna ura in kar 12, 3 centimetra velik barvni zaslon, občutljiv za dotik, sicer je sisteme XJ-ja mogoče upravljati tudi z glasovnimi ukazi. Barvni zaslon ponuja še ogled dveh slik hkrati, kar zmore recimo tudi prenovljeni Mercedes-Benz razreda S.

Avdiofi le bo zadovoljil prostorski zvok s kar 20 zvočniki skupne moči 1.200 vatov. Samo da bo panoramska streha ostala na mestu. Prtljažnik? Tja bo lakaj lahko znosil do 520 litrov prtljage. Motorji za povečini znova iz aluminija zgrajenega XJ-ja so trije. Za varčneže 3.0 V6 dizel z 202 kilovatoma, 600 Nm, 6, 4-sekundnim pospeškom in sedemlitrsko porabo goriva.

'Osnovni' motor je med bencinci 5.0 V8 z 283 kilovati, 515 Nm, 5, 7-sekundnim pospeškom in 11, 4-litrsko porabo. Sledi prisilno polnjena različica 5.0 V8 S/C s 375 kilovati, 625 Nm, pospeškom 4, 9 sekunde do 100 km/h in 12, 1-litrsko porabo. Vsi XJ-ji imajo največjo hitrost omejeno na 250 kilometrov na uro.

Vsi motorji prihajajo v paketu s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Zapora diferenciala in zračno vzmetenje zagotavljata tudi vozne užitke.

Foto: Jaguar