Je to nova najboljša športna kombilimuzina?

Pri Hondi so tokrat očitno oblikovali Civic Type R, ki ga bo širša javnost lažje sprejela.

Je to nova najboljša športna kombilimuzina? (foto: Honda) Honda
22. 7. 2022

Pri Hondi so pokazali novi Civic Type R. Športno kombilimuzino, ki je bila tokrat še posebej težko pričakovana zaradi predhodnice, ki je javnost navdušila z voznimi lastnostmi, a delila mnenja s svojo nenavadno obliko.

Tokrat so japonci res nekoliko umirili njeno vizualno razpoloženje - čeprav je oblika še vedno mišičasta - in ohranili preverjen recept prisilno polnjenega dvolitrskega štirivaljnika s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter se vsaj zaenkrat izognili elektrifikaciji. Motor moč pošilja na sprednji kolesni par s pomočjo mehanske zapore diferenciala.

Natančnejših podatkov zaenkrat še niso razkrili, motor v odhajajočem Civicu Type R je sicer zmogel 235 kW (320 KM) in 400 Nm največjega navora, v novem avtomobilu pa so želeli izboljšati predvsem odzivnost v zgornjem območju vrtljajev. Pri Hondi nato omenjajo čvrstost lahke konstrukcije z izboljšavami vzmetenja in volanskega mehanizma. Kot razkrivajo fotografije, pa so se tokrat odločili za manjša, 19-palčna serijska platišča, na katerih so nameščene Michelinove pnevmatike Pilot Sport 4S.

Pogled v notranjost razkrije kvalitetno oblikovano armaturno ploščo z retro navdihom ter prepoznavne rdeče sedeže. Hitro opazim tudi prestavno ročico z aluminijasto ročko, ki izgleda enaka kot pri predhodnici. Zaslon informacijsko zabavnega sistema meri 10,2 palca. Voznikov zaslon ob tradicionalnem prikazu omogoča v vozni nastavitvi R+ tudi način, kjer v vodoravni smeri dominira prikazovalnik vrtljajev.

Mislim, da bo Civic Type R v novi podobi sedaj za marsikoga bolj prebavljiv, za prepričljive zmogljivosti pa se glede na predhodne izkušnje ni potrebno bati. S predproizvodno različico so sicer v Suzuki že podrli rekord steze za vozila s sprednjim pogonom - s časom dveh minut, 23 sekund in 120 stotink.