Je to rešitev za polnjenje električnih avtomobilov v prestolnici?

16. 6. 2023 | Gregor Žvab
Je to rešitev za polnjenje električnih avtomobilov v prestolnici? (foto: Petrol)
Petrol

Prehod na električno mobilnost je pospremljen s številnimi komentarji, da je polnilnih mest premalo. V Ljubljani se stvari postopoma premikajo naprej.

Predstavnika družb Petrol in Slovenske železnice (SŽ) sta danes na parkirišču ob glavni železniški postaji v Ljubljani slovesno odprla polnilni park za električna vozila. Podjetji na ta način izpolnjujeta svoji viziji, katerih del je tudi prispevek k razogljičenju družbe. Lokacija zagotavlja multimodalno mobilnost, je bilo slišati na dogodku.

Novi polnilni park predstavlja prvo partnersko lokacijo Petrola in SŽ v Sloveniji, uporabnikom električnih vozil pa ponuja dve hitri polnilnici z močjo polnjenja 50 kilovatov (kW) in pet počasnih polnilnic (22 kW). Hkrati bo mogoče polnjenje 14 vozil.

"S tem omogočamo potnikom, da pridejo s svojimi električnimi vozili in s svojimi mestnimi električnimi vozili na železniško postajo, parkirajo in potujejo po Sloveniji in v tujino z vlakom. Vlak je prevozno sredstvo, ki je daleč najbolj okoljsko naravnano tako v mednarodnem prometu kot v lokalnem," je na slavnostnem odprtju polnilnega parka povedala direktorica podjetja SŽ-Potniški promet Darja Kocjan.

Čebulo verjetno režete narobe. Slavni kuhar razkril, kako je prav

Kot je poudarila, lokacija polnilnice omogoča tudi nadaljnji razvoj drugih oblik električne mikromobilnosti oz. kombinacijo železniškega prevoza z drugimi trajnostnimi prevozi, kot so e-taksi, kolo, avtobus, e-kombi ...

V SŽ po njenih besedah tudi na ta način ne le z nakupi novih vlakov, s katerimi "bistveno zmanjšujejo izpuste", prispevajo k zeleni mobilnosti.

Petrol

Član uprave Petrola Jože Bajuk je na dogodku izpostavil, da z novo polnilnico sledijo potrebam lastnikov električnih vozil. Spomnil je, da SŽ in Petrol z njo zaključujeta projekt Urban-e, sofinanciran s strani EU, namenjen izgradnji polnilne infrastrukture v mestih.

Petrol pa po njegovih besedah poleg mestnih polnilnic razvija tudi polnilna mesta na avtocestnem križu in ob pomembnejših cestah, s čimer odgovarja na tranzitne potrebe potnikov, ki potujejo na daljših razdaljah. Tretji segment so domovi in parkirne garaže pri delodajalcih, je dodal.

V prihodnje se bodo, tako Bajuk, poleg širjenja mreže polnilnic posvečali tudi kakovosti storitve polnjenja. Ker električne avtomobile povezujemo z zeleno energijo, že zdaj vztrajno gradijo vetrne in sončne elektrarne. Zavedajo se, da se bodo zahteve po energiji z rastjo električnih vozil povečevale, že zdaj povečano povpraševanje beležijo v času turistične sezone, je dodal.

Polnilni park ob ljubljanski železniški postaji je ob tem že pripravljen na nadaljnjo širitev, in sicer z dodatnimi šestimi počasnimi (22 kW) polnilnicami oz. dodatnimi 12 polnilnimi oz. parkirnimi mesti.

Preberite še: Kaj dobite v 20 minutah polnjenja?

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.