Novo v Sloveniji: Jeep Compass je obrnjen v novo smer - Pod rahlo spremenjeno podobo se skriva kar precej nove vsebine

Compass je med kupci na stari celini najbolj priljubljen Jeepov model, saj predstavlja 40 odstotkov prodaje avtomobilske znamke, ki že kar nekaj časa ni več samo ameriška in tudi Compass  je precej italijanski, saj na evropske trge prihaja iz tovarne Melfi blizu Neaplja.

Novo v Sloveniji: Jeep Compass je obrnjen v novo smer - Pod rahlo spremenjeno podobo se skriva kar precej nove vsebine (foto: Stellantis) Stellantis
22. 7. 2021

S tokratno prenovo so želeli pri Jeepu poudariti tradicionalne vrline, zlasti izrazite terenske lastnosti, pa tudi funkcionalnost v mestni uporabi. Spremembe zunanjosti so zelo rahle in omejene na sprednji in zadnji del, zajemajo pa nekoliko preoblikovana odbijača, masko hladilnika in žaromete ter zadnje luči s svetilnimi diodami.

 Ob tem pa je skoraj v celoti prenovljena notranjost, kjer sta odslej digitalni zaslon instrumentov s podatki o vožnji in premerom zaslona 26 centimetrov ter osrednji tako imenovani lebdeči zaslon na sredini armaturne plošče z diagonalo od 21,4 do 25,6 centimetra. Nov komunikacijski sistem je petkrat hitrejši od prejšnjega, omogoča govorno ukazovanje in nekatere nastavitve na daljavo. Na višjem sredinskem grebenu je več prostora za shranjevanje in tja lahko varno pospravite celo tablični računalnik.

Compassa so pri Jeepu nadgradili s celo vrsto  asistenčnih sistemov, ki med drugim opozarjajo na zaspanost, zaviranje v sili in prepoznavanje prometnih znakov. Asistenta za ohranjanje voznega pasu in tempomat s prilagodljivim nadzorom razdalje delujeta skupaj, pri tem pa ohranjata hitrost in pas za vozili spredaj.  Kamera za vzvratno vožnjo in 360-stopinjska kamera olajšata manevriranje in nudita boljši pregled tudi med vožnjo po cesti.

Pogonske možnost ostajajo enake, osnovni model poganja 1,3-litrski bencinski motor, ki razvije 96 kW (130 KM) , nekoliko bolj energičen štirivaljnik enake prostornine zmore 110 kW (150 KM), ne ponuja večjega navora,  lahko pa deluje v kombinaciji s šeststopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko.

Oba bencinska motorja imata prednji pogon, enako velja za 1,6-litrski dizelski štirivaljnik. Obstajata tudi dve izvedbi priključno hibridni izvedbi ,osnovna s 140 kW (190 KM), močnejša s 177 kW (240 KM), pri čemer 44 kilovatov moči bencinskemu stroju dodaja elektromotor, ki je nameščen na zadnji osi in tako Compass dobi pogon na vsa kolesa. Compass 4xe lahko s povsem električnim polnjenjem prevozi približno 50 kilometrov.

Osnovna izvedba prenovljenega Jeepovega križanca je na slovenskem trgu (vključno z vsemi bonitetami naprodaj za evrov 21.490 evrov.