Odgovoren je bil za velike uspešnice znamk, a očitno ga je odnesel zadnji, najbolj "sporen" projekt.
Britanski avtomobilski velikan Jaguar Land Rover (JLR) je – kot poročajo tuji mediji – doživel odmeven pretres v vodstvu. Dolgoletni vodja oblikovanja Gerry McGovern naj bi po informacijah Autocar India zapustil podjetje zaradi notranjega prestrukturiranja, ki ga vodi novi izvršni direktor PB Balaji. Po neuradnih podatkih naj bi bil McGovern celo odpuščen in pospremjen iz pisarne, česar pa JLR uradno ni komentiral.
McGovern (69) je veljal za enega ključnih ustvarjalcev sodobne identitete tako Jaguarja kot Land Roverja. Od leta 2020 je vodil celoten oblikovalski oddelek JLR, potem ko je že od leta 2006 postavljal oblikovne smernice za Land Rover. V tem času je postal tudi eden najprepoznavnejših glasov podjetja in pomemben akter pri strateških odločitvah.
Z njegovim odhodom se zaključuje obdobje, v katerem je Land Rover dobil serijo modelov, ki so znamko dvignili v sam vrh premium SUV-segmenta. Range Rover Evoque, Velar in povsem na novo zasnovani Defender so med McGovernovimi najodmevnejšimi dosežki. Prav modernizacija Defenderja, ki je legendarni terenec spremenila v sofisticiran, tehnološko napreden SUV, je poskrbela za preboj med premožnejše kupce in občutno povečala prepoznavnost ter dobičkonosnost znamke.
Jaguar je imel pod McGovernovim vodstvom še bolj ambiciozne načrte. Znamka se je namreč pripravlja na popolni prehod v električni segment. Obstoječi modeli so bili umaknjeni, prihodnji Jaguar pa naj bi se na trgu znova pojavil s povsem svežo podobo in tremi novimi električnimi modeli. Prvi med njimi bo visokozmogljiva električna limuzina, vredna približno 130.000 evrov. Projekt temelji na konceptu Type 00, ki naj bi s svojim minimalističnim, “kopija-ni-ničesar” pristopom Jaguarju vrnil status oblikovne ikone.
Ravno promocijska kampanja nove oblikovne filozofije, v kateri je Jaguar lani opustil ikoničnega logotipa »leaper« in uporabil androgene modele, je sprožila precejšnje polemike. Med drugim jo je ostro komentiral tudi nekdanji ameriški predsednik Donald Trump.
Oblikovalska prenova Range Roverja in Range Roverja Sport ter konsolidacija modelne ponudbe so JLR še pred nedavnim vodile v rekordno dobičkonosno leto. A septembrski kibernetski napad, ki je podjetje prisilil v večtedensko zaustavitev proizvodnje, je razmere precej zapletel in po vsej verjetnosti pospešil notranje spremembe.
Novembra je vodenje podjetja prevzel PB Balaji, dolgoletni kader indijske skupine Tata Motors, ki z McGovernovim odhodom očitno tudi simbolno utrjuje nov strateški pristop JLR.
McGovern tako podjetje zapušča tik pred uvedbo najpomembnejšega projekta svoje kariere – popolno elektrifikacijo Jaguarja. Kako zelo se bo podoba britanske ikone spremenila brez njegovega ustvarjalnega vpliva, bo jasno že v prihodnjem letu.


