Izvršni direktor skupine JLR (Jaguar Land Rover) Adrian Mardell, se po burnih časih, predvsem za znamko Jaguar, poslavlja in naslednika pušča v negotovosti.
Mardell, ki je v podjetju preživel kar 35 let, od tega zadnja tri kot glavni izvršni direktor, je napovedal svoj odhod ob koncu leta 2025. Njegova zapuščina bo ostala zaznamovana s finančnim preporodom, strategijo elektrifikacije in korenito preobrazbo znamke Jaguar.
Mardell je vajeti JLR prevzel leta 2023, potem ko je podjetje zaradi nenadne upokojitve Thierryja Bolloréja ostalo brez prvega moža. Takrat je bil JLR v težkem položaju – soočen je bil z izgubami, motnjami v dobavni verigi in posledicami pandemije. A Mardell je v kratkem času poskrbel za preobrat. Ključne modele, kot sta Range Rover in Defender, je pozicioniral kot vozila z visoko dodano vrednostjo, s čimer je podjetje v preteklem poslovnem letu doseglo najvišji dobiček v zadnjem desetletju in cilja na 10-odstotno dobičkonosnost že v prihodnjem letu.
Nova struktura, nova identiteta
Eden od ključnih dosežkov njegovega mandata je bila vzpostavitev t. i. »House of Brands«, s katero je Mardell jasno ločil štiri stebre znamke: Defender, Discovery, Range Rover in Jaguar, vsak s svojo identiteto, ciljno skupino in trženjsko strategijo. Vendar je prav prenova Jaguarja tista, ki bo najverjetneje najbolj zaznamovala njegovo zapuščino.
Pod njegovim vodstvom je Jaguar opustil vlogo neposrednega konkurenta znamkam, kot sta BMW in Mercedes-Benz, in se preusmeril v višji segment, kjer meri na kupce Bentleya in Rolls-Roycea. Strategija je ambiciozna – popolna elektrifikacija in radikalna oblikovna preobrazba, utelešena v konceptu Type 00, ki je sicer sprožil mešane odzive zaradi odstopanja od Jaguarjeve klasične elegance.
A prihodnost ne bo lahka
Čeprav Mardell podjetje zapušča v bistveno boljšem stanju, kot ga je prevzel, bo imel njegov naslednik zahtevno nalogo. Novo uvedene ameriške carine, ki so dvignile uvozne dajatve za vozila iz Velike Britanije tudi do 25 odstotkov, bodo resno ogrozile marže. Hkrati pa je JLR že moral prestaviti lansiranje električnih različic Range Roverja, Range Roverja Sporta in Defenderja, kar dodatno zapleta uresničitev električne strategije.
Tudi Jaguarjev prehod v električno prihodnost ostaja negotov. Trenutno ne izdelujejo nobenega vozila, naslednji serijski model pa naj bi na ceste prišel šele čez najmanj leto dni. Prihodnost 125.000 evrov vrednega Jaguarja GT – prvega novega modela po električnem I-Paceu iz leta 2018 – ostaja zavita v tančico negotovosti.
Kdo bo nasledil Mardella?
JLR uradno še ni razkril imena naslednika, ni pa izključeno, da bi se lahko odločili za interno rešitev. Rawdon Glover, trenutni direktor znamke Jaguar, ki je bil v ospredju predstavitve Type 00, se omenja kot možni kandidat. A ni izključena niti zunanja kadrovska rešitev – celo izven avtomobilske industrije.
Kakorkoli že, prihodnji izvršni direktor bo moral krmariti med tarifnimi pritiski, elektrifikacijo, kakovostnimi izzivi in redefinicijo premium znamke Jaguar.
A Mardell, čeprav se poslavlja, ostaja optimističen. V pogovoru za britanski Autocar, ki je prvi poročal o njegovi upokojitvi, je dejal: »V trenutnih tržnih razmerah ne vidim ničesar, kar bi me skrbelo glede uspeha novega Jaguarja v tem novem svetu.«
JLR bo rezultate za prvo četrtletje poslovnega leta 2026 objavil 8. avgusta, kar bo tudi prvi pokazatelj, kako podjetje preživlja ta prehodni čas. Vključno s posledicami 30-dnevnega zastoja pošiljk v ZDA in vmesnim izpadom proizvodnje Jaguarjev.
V avtomobilskem svetu, ki se hitro spreminja, JLR s prihajajočo menjavo na vrhu vstopa v novo poglavje – tvegano, a tudi polno priložnosti.