Kaj bodo pri Volkswagnu storili s Seatom?

30. 10. 2022 | Janoš Pečnik

Španska znamka se sooča s slabšimi prodajnimi rezultati in pomanjkanjem načrtov za prihodnost.

Odkar so znamko Cupra, ki smo jo včasih poznali kot ime za zmogljive Seatove modele, osamosvojili, je Seat ostal v njeni senci. Pred kratkim so sicer obeležili milijonti prodani SUV, a prodaja je izrazito padla - julija za kar 45 odstotkov na letni ravni, avgusta pa 42 - in Seat trenutno sam naj ne bi dosegal dobičkonosnosti.

Zdi se tudi, da je v prioritetni vrsti za dobavo polprevodnikov v Volkswagnovi skupini na zadnjem mestu. Še vedno pa v nasprotju s Volkswagnom, Škodo in Cupro v ponudbi nima električnega modela. Medtem so pri Cuprinem Leonu, kjer si lahko dovolijo večji pribitek na ceno, dodali nove vstopne pogonske različice, s čimer bo gotovo privabil več kupcev, ki bi se sicer odločili za Seatovo izvedenko.

Volkswagnov predsednik uprave in predsednik Seata, Thomas Schäfer, je o tem spregovoril za britanski Autocar: "Seata ne bomo pokopali. Moramo pa začrtati njegovo prihodnost in na tem še vedno delamo. Časa imamo do 2028 ali 2029. Seat je vstopna znamka za mlajše kupce. Dobro deluje v Evropi, še posebej v Španiji Britaniji in Avstriji."

Prihodnji teden se bo spet segrelo. Kako toplo bo?

Schäfer je omenil možnost, da Seat ne bi bil več (le) proizvajalec avtomobilov, ampak bi postal znamka, ki bi se širše ukvarjala z mobilnostjo. Navsezadnje že ponujajo električni skuter Mo 125. Cuprin položaj v skupini je medtem zelo jasen. "Cupra je še vedno prihodnost Seata. Je Seatovo ponovno rojstvo in v elektrifikacijo se bo Cupra podala precej hitreje. Ni masovna znamka, ampak njen položaj je zelo jasen - privablja kljubovalne mlajše kupce", dodaja Schäfer.