Avtomobil, ki razdvaja mnenja: luč sveta uzrl eden najbolj spornih modelov BMW zadnjih nekaj let

28. 9. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

BMW XM je bavarski odgovor ekskluzivnim super vozilom SUV. Je šele drugi samostojni model znamke M in prvi s hibridnim pogonskim sklopom.

BMW divizija M je ob svoji 50. obletnici pripravila kup novosti. Letos so po dolgem času predstavili svoj prvi (M3) Touring, pa potem izrazito športno nastrojeno različico modela M4 z obuditvijo še ene legendarne oznake - CSL, navsezadnje pa vsak čas prihaja tudi novi M2. Ampak danes je na vrsto prišel povsem novi model, ki ga v ponudbi BMW sploh ni in je po M1 iz leta 1978 šele drugi samostojni model znamke. Razen tega dejstva si z M1 sicer nista najbolj podobna. Novi XM je namreč velik in domišljav SUV, BMW M pa je z njim prvič uporabil tudi hibridni pogonski sklop, ki bo verjetno na voljo tudi v novem M5.

Natančneje priključni hibridni pogonski sklop s 4,4-litrskim dvojno prisilno polnjenim V8 motorjem s 480 kW moči (653 KM), pri čemer 360 kW prispeva bencinski V8, električni pogon pa 145 kW ter 800 Nm največjega sistemskega navora (bencinski motor). Bencinski motor 650 Nm razvije že pri 1600 vrtljajih, medtem ko električni motor, ki je nameščen v ohišju menjalnika, doda 280 Nm navora.

Do 100 km/h tako XM pospeši v 4,3 sekunde in pospešuje do 250 km/h oz. do 270 z izbranim dodatnim paketom. Moč se prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prilagodljivo prenaša na vsa štiri kolesa, čeprav sprednje osi ni mogoče povsem odklopiti kot pri M5. Baterijski sklop s 25,7 kWh kapacitete je dovolj za 82 kilometrov električnega dosega, na elektriko pa se je mogoče peljati do hitrosti 140 km/h.

Podvozje? Spredaj so dvojna trikotna vodila, zadaj pa pettočkovno vpetje na aluminijastem pomožnem okvirju. Za XM zanimivo niso izbrali zračnega vzmetenja, ampak vijačne vzmeti s prilagodljivimi blažilci in sistemom aktivnih stabilizatorjev z 48V električnimi motorji. Kolesa so serijsko 21-palčna, zadnja na primer 315 širine, opcijska pa tudi 22 in celo 23-palčna. XM je tudi prvi M s štirikolesnim krmiljenjem. To je seveda pri 5,11 metra dolžine in 3,1 metra medosne razdalje še kako smiselno. Širok je dobra dva, visok pa 1,755 metra. Torej širši od X5 in X7, po dolžini nekje vmes, čeprav po medosni razdalji enak drugemu. Tehta 2785 kilogramov.

Ta pošastni SUV je s svojo bahavo in ne najbolj skladno podobo javnost razburil že v konceptni obliki. In če ste si že takrat ustvarili mnenje o njem, bo to večinoma obveljalo tudi sedaj. Notranjost je nekakšna mešanica prepoznavnih sodobnih elementov BMW in vsaj po razporeditvi zvesta konceptu, čeprav so s sredinsko konzolo ubrali varnejšo pot. Materiali so videti zanimivi - pri BMW pravijo, da je zgornji del armaturne plošče oblečen v "vintage" usnje, vzdušje pa bolj imenitno kot športno.

BMW super SUV se sicer z močjo in gabariti primerja z zares dragimi, kot je Lamborghini Urus. In čeprav je vseeno nekoliko cenejši od slednjega, naj bi se cene začele pri 162.000 evrih. Jeseni 2023 se bo sicer ponudbi pridružila še različica label red, ki bo najmočnejši model v zgodovini BMW M s kar 550 kW oziroma 748 konjskimi močmi in 1000 Nm navora, razliko pa bo prispeval bencinski motor. Ta naj bi stala 190.000 evrov.

Preberite še: BMW M napoveduje velike spremembe, ki marsikomu ne bodo po godu

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj