Kakovost je strast ...

9. 7. 2009
Deli
Werner Zimmermann (foto: Audi)
Audi

. . in težnja k popolnosti, pravi Werner Zimmermann, predsednik oddelka Quality Assurance pri Audiju. In tem besedam gre kar verjeti. Po podatkih nemškega ADAC za leto 2008 je Audi ena izmed najzanesljivejših avtomobilskih znamk.

O kakovosti začnejo v Ingolstadtu razmišljati že na samem začetku – v trenutku, ko prižgejo zeleno luč za razvoj novega ali prenovljenega modela. V ta proces so vključeni številni oddelki in strokovnjaki, ki morajo na koncu brezkompromisno združiti od 8.000 (A3) do 12.000 (A8) sestavnih delov. In v to številko sploh še niso vključeni dolgi seznami dodatne opreme, ki omogočajo nekaj milijonov različic posameznih modelov.

Vse skupaj se začne že pri izbiri materialov, pa naj gre za usnje, les ali žlahtne kovine, iz katerih bodo narejeni okrasni elementi. Pri študijah posameznih komponent, zlasti pogonskih sklopov in karoserijskih delov, si inženirji pomagajo z visoko razvitimi orodji, kot so računalniški tomografi ali elektronski mikroskopi. Prav posebno pozornost v Audiju namenijo notranjosti in površinam v njej, ki se morajo skladati ne glede na materiale, iz katerih so sestavljene. In to velja tudi za barvne odtenke.

Spoji in tolerance med sestavnimi elementi nimajo nič manj pomembne vloge. Zgolj za občutek: največji še dovoljeni spoj pri vgradnji okrasnih elementov znaša dve desetinki milimetra, pri drugih komponentah so te zahteve kvečjemu večje. Kako pomembno vlogo v Ingolstadtu igra kakovost, pove tudi podatek, da se v fazi razvoja inženirji 'poigravajo' celo s silami, potrebnimi za odpiranje ali zapiranje vrat, in z zvoki, ki se sprožajo pri tem. Pomembno pa je, da tem zahtevam Audijevi modeli ustrezajo ne le v trenutku, ko zapuščajo proizvodne trakove, ampak tudi po nekaj letih uporabe in več tisoč prevoženih kilometrih.

Sneg in dež nad Slovenijo: spremljajte, kako se premikajo padavine

Zato dve leti pred serijsko proizvodnjo izdelajo prototipna vozila – ko gre za nov model, je teh tudi več kot 100 – s katerimi prevozijo nekaj milijonov testnih kilometrov (v povprečju od 100.000 do 150.000 z vsakim) na različnih koncih sveta in v različnih razmerah ter tako dodobra preizkusijo vsak element, ki ga nameravajo vgraditi v serijske modele.

Da, Quality Assurance je eden izmed tistih oddelkov znotraj Audija, o katerem le redko kaj slišimo. Njihovo delo pač ni medijsko enako izpostavljeno kot dosežki oddelka za šport. Toda za to, kar občutite, otipate in ne nazadnje tudi doživite v Audijih, morate biti v veliki meri hvaležni prav njim. Oni so tisti, ki prižgejo zeleno luč za zagon serijske proizvodnje, in predvsem – oni so tisti, ki se zlepa ne zadovoljijo s kompromisi.