"Prehitevajo nas celo kolesarji!" V tem slovenskem kraju besni zaradi omejitve hitrosti

5. 2. 2025 | STA
Deli
"Prehitevajo nas celo kolesarji!" V tem slovenskem kraju besni zaradi omejitve hitrosti (foto: Profimedia)
Profimedia

Ne skrivajo ogorčenja in trdijo, da je cesta zaradi omejitve hitrosti zdaj še bolj nevarna! Pa naj se sliši še tako bizarno ...

Prebivalci mariborske krajevne skupnosti Kamnica so na zboru v torek zvečer zahtevali od župana Saše Arsenoviča, da odpravi sporno omejitev hitrosti vožnje na 30 kilometrov na uro v njihovem kraju. Nasprotujejo tudi izgradnji daljnovoda za ČHE Kozjak in omejenemu parkiranju na javnih parkirnih mestih, zahtevajo pa več vlaganj v ceste.

Zahtevo za sklic zbora občanov je vložil svet krajevne skupnosti pod vodstvom Simona Hauptmana, ki vodstvu Mestne občine Maribor očita samovoljo in neupoštevanje pripomb in predlogov občank in občanov. V polni dvorani kulturnega doma v Kamnici se je zbralo več kot 320 od skupno 2419 volilnih upravičencev, kar je dovolj, da so lahko veljavno odločali.

Najbolj razgreta je bila razprava o coni 30 na Cesti v Rošpoh, uvedeni pred dvema letoma. Ta ukrep po besedah Hauptmana ni povečal prometne varnosti, kot trdi občina, ampak le število izrečenih policijskih kazni za prehitro vožnjo. "V bistvu je cesta še bolj nevarna, saj povzroča številna prehitevanja in nervozo med vozniki," je dejal.

Kaj se zgodi, če za mesec dni opustite kavo? Novinarka opisala svojo izkušnjo

Župan je vztrajal, da je ukrep strokovno utemeljen in učinkovit tudi v drugih delih mesta, njegov glavni cilj pa je povečanje prometne varnosti, zato od njega ne morejo odstopati. Pri nižji hitrosti je tudi manj ogljičnega odtisa, je povedal.

Zbranih ni prepričal. "Zdaj ko imamo cono 30, te vsi prehitevajo, ker si prepočasen, tudi kolesarji. To je še bolj nevarno, kot če pelješ 50 kilometrov na uro," je povedala ena od ogorčenih udeleženk. "Cona 30 je neživljenjska, povzroča težave, namesto da bi jih reševala," je dejal drugi. Sporno prometno ureditev je podprl le eden od zbranih, ki je povedal, da stanuje ob tej cesti in opaža, da je manj hrupa.

Po dolgi razpravi so krajani izglasovali več sklepov. Z njimi zahtevajo, da se prekliče cona 30 v celotni Kamnici razen na štirih odsekih, na Cesti v Rošpoh pa uredi prehode za pešce. Ponovno naj se preveri ustreznost zarisanih kolesarskih pasov, v prihodnje pa naj o spremembah prometnih ureditev namesto občinskih strokovnih služb odloča mestni svet.

Prebivalci Kamnice so se v nadaljevanju zavzeli za ustavitev vseh aktivnosti na državni ravni za umestitev daljnovoda za črpalno hidroelektrarno (ČHE) Kozjak čez njihove griče. Namesto tega predlagajo vkopan kablovod po obstoječem infrastrukturnem koridorju v dolini, čeprav jim je Sandi Ritlop iz Dravskih elektrarn Maribor (DEM) poskušal dopovedati, da ima načrtovani daljnovod manj vplivov na okolje kot kablovod.

Zadnja točka na dnevnem redu so bila vlaganja v komunalno infrastrukturo, glede česar se v Kamnici že dlje časa počutijo zapostavljene. Zbor občanov zahteva, da občina najkasneje v letu 2026 zgradi manjkajoče kanalizacijsko omrežje in da v načrtu obnove vozišč (t. i. masterplanu) nameni krajevnim skupnostim najmanj 2,2 milijona evrov letno.

Krajani se tudi ne strinjajo z nedavno uvedbo časovno omejenega brezplačnega parkiranja med Vrbansko cesto in osnovno šolo, hkrati pa nasprotujejo morebitni uvedbi plačljivega parkiranja kjerkoli v Kamnici.

Župan jih je posvaril, da bodo z odpravo teh omejitev imeli stalno polna parkirišča, saj jih bodo posamezniki lahko uporabljali za dolgotrajno parkiranje. Glede obnove cest se je strinjal, da so potrebna večja vlaganja, a so ta omejena s finančnimi viri. "Strinjam se, da nimamo dovolj dobrih cest, a Kamnica ni edini del mesta. Zasnovali smo masterplan kot sistemsko rešitev, s katero rešujemo problematiko vseh cest v občini. Nenazadnje, Kamničani uporabljate ceste tudi drugod v mestu," je dejal. Ob tem je predstavil vlaganja v prejšnjih letih, ki po njegovih podatkih kažejo, da "Kamnica marsikdaj dobi več kot kakšne druge krajevne skupnosti".

Mestna uprava se je dolžna do sprejetih sklepov opredeliti, župan pa je v izjavi za medije po zaključku dobre tri ure trajajočega zbora krajanov nakazal, da pri coni 30 iz varnostnih razlogov ne bo popuščal. Podpira pa pomisleke krajanov glede daljnovoda in si bo prizadeval, da se nikomur ne bodo zaradi tega projekta poslabšali življenjski pogoji.

Hauptman pravi, da bodo krajani vztrajali pri svojih zahtevah. "Obstajajo še razne nepokorščine ali pač še enkrat zbor krajanov. Tako dolgo, dokler se ne bo poslušalo ljudi, bodo ti vztrajali," je dejal.

Nič od združitve velikanov: ideja o tretjem največjem proizvajalcu vozil padla v vodo!

Novo na Metroplay: Pižama in strokovnjakinja za prehrano Lana Trampuš razbijata mite o proteinih | Več vem, bolje jem