Kanada se s tem postavlja ob bok ZDA, Kitajci pa zagotovo ne bodo navdušeni.
Kanada bo uvedla nove carine na električna vozila, aluminij in jeklo, proizvedena na Kitajskem, s čimer se pridružuje svojim zahodnim zaveznikom pri zaščiti domačih proizvajalcev. Vlada je napovedala 100-odstotno dajatev na električne avtomobile in 25-odstotno dajatev na jeklo in aluminij.
Preberite še:
Te carine usklajujejo Kanado z ZDA in Evropsko unijo. "Mislim, da vsi vemo, da Kitajska ne igra po istih pravilih," je ob napovedi carin v Halifaxu, Nova Škotska, dejal premier Justin Trudeau.
Uvoz kitajskih električnih vozil v Kanado je lani narasel na 2,2 milijarde kanadskih dolarjev (1,6 milijarde ameriških dolarjev), kar je precejšen skok v primerjavi z manj kot 100 milijoni kanadskih dolarjev v letu 2022, kažejo podatki Statističnega urada Kanade. Število avtomobilov, ki so prispeli iz Kitajske v pristanišče Vancouver, se je povečalo po tem, ko je Tesla začela dobavljati Model Y iz svoje tovarne v Šanghaju.
Bo to ustavilo kitajske proizvajalce?
Vendar pa glavni pomislek kanadske vlade ni Tesla, temveč možnost, da bi cenejši avtomobili kitajskih proizvajalcev v prihodnje postali dostopni na trgu. Podjetje BYD je julija obvestilo kanadsko vlado, da namerava lobirati pri zakonodajalcih in uradnikih glede svojih načrtov za vstop na kanadski trg.
Dodatna carina na električna vozila bo začela veljati 1. oktobra in bo vključevala tudi določena hibridna osebna vozila, tovornjake, avtobuse in dostavna vozila. Ta bo dodana obstoječi 6,1-odstotni carini na kitajska električna vozila. Carine na aluminij in jeklo bodo začele veljati 15. oktobra, vlada pa je objavila začetni seznam blaga, o katerem bo javnost lahko podala pripombe do 1. oktobra.
Kanada, ki se močno zanaša na izvoz in trgovino z ZDA, pozorno spremlja ukrepe ameriške administracije, ki je napovedala uvedbo višjih carin na kitajska električna vozila, baterije, sončne celice, jeklo in druge izdelke. Kanadski avtomobilski sektor je tesno povezan z ameriškim; velika večina proizvodnje lahkih vozil – 1,5 milijona avtomobilov lani – je bila izvožena v ZDA.
Evropska unija je prav tako napovedala uvedbo novih carin na električna vozila, uvožena iz Kitajske, čeprav na nižji ravni kot ZDA in Kanada. Izdelki, ki jih izdeluje SAIC Motor Corp., bodo soočeni z dodatnimi carinami v višini 36,3 odstotka, Geely Automobile Holdings in BYD pa bosta imela carine v višini 19,3 odstotka in 17 odstotkov, kaže osnutek odločitve EU z dne 20. avgusta. Tesla bo deležna dodatne 9-odstotne dajatve na vozila, izdelana na Kitajskem.