Priljubljen in dostopen križanec dobiva nov obraz

24. 9. 2025 | Gregor Žvab

Kia Stonic je, predvsem zaradi cene, priljubljen tudi pri slovenskih kupcih. Zdaj je za Evropo pripravljena prenovljena različica.

Kia je predstavila prenovljenega Stonica, ki vstopa v drugo polovico svojega življenjskega cikla z izrazitejšim videzom, digitalno posodobljeno notranjostjo ter motorji, prilagojenimi različnim stopnjam elektrifikacije po Evropi.

Pri oblikovanju so se oblikovalci oprli na filozofijo »Opposites United«, kar je prineslo bolj samozavesten videz z novim sprednjim odbijačem, osveženo masko in značilnimi »Star Map« LED-lučmi. Zadaj so preoblikovana prtljažna vrata, svetlobni podpis in odbijač, celoten avtomobil pa je zaradi sprememb postal 25 milimetrov daljši. Kupci lahko izbirajo med novimi 16- in 17-palčnimi platišči ter dvema dodatnima barvama karoserije – Adventurous Green in Yacht Blue.

Kia Stonic - Prenova
Kia

Pod motornim pokrovom ostajata znana pogonska sklopa: 1,0-litrski T-GDI bencinski motor z močjo 74 kilovatov (100 KM) ter blagi hibrid (MHEV) s 85 kilovati (115 KM). Oba sta na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali sedemstopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom. Takšna zasnova ohranja Stonica kot prehodni model med klasičnim pogonom in postopno elektrifikacijo.

Na prodaj je pravljični grad, zgrajen pred komaj 25 leti (FOTO)

Največja novost pa se skriva v notranjosti. Digitalna armaturna plošča s panoramskim dvojim zaslonom združuje dva 12,3-palčna zaslona, ki sta do zdaj veljala za domeno višjih razredov. Zamenjavo klasičnih stikal za klimatsko napravo prinaša večfunkcijski zaslon na dotik, dodani so USB-C priključki, brezžično polnjenje telefona in ambientalna osvetlitev. V notranjosti je mogoče zaslediti tudi novo oblikovane volane ter posodobljen sredinski tunel.

Kia Stonic - Prenova
Kia

Pri varnosti Stonic cilja visoko. Med sistemi se znajdejo samodejno zaviranje v sili (FCA 1.5), pomoč pri vožnji po avtocesti (HDA), aktivni tempomat z navigacijskimi podatki, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in opozorilo pri odpiranju vrat (SEW) – rešitve, ki jih v tem razredu pogosto še ne najdemo.

Novi Kia Stonic ostaja zasnovan kot kompakten mestni križanec, ki pa ponuja več tehnologije, več povezljivosti in več varnosti, kot smo bili vajeni pri njegovem predhodniku. S tem se uvršča med najnaprednejše predstavnike B-segmenta, ob tem pa ostaja cenovno dostopnejša alternativa večjim križancem razreda C.

Je Fiat 126 pripravljen na skorajšnjo vrnitev? To pravijo pri koncernu Stellantis