Očitki za nastalo situacijo letijo tudi na kitajske lastnike.
Nemško podjetje Kiekert AG, ki ga avtomobilski svet pozna kot izumitelja sodobnega centralnega zaklepanja, je po več kot stoletju in pol delovanja pristalo v stečaju. Podjetje, ustanovljeno pred kar 168 leti, je bilo dolga desetletja sinonim za inovacije – njihov sistem je bil vgrajen v vsak tretji nov avtomobil na svetu.
Kljub temu pa je dolgoletni velikan avtomobilske industrije postal žrtev kombinacije gospodarskih pritiskov in političnih odločitev. Nemško sodišče v Wuppertalu je potrdilo začetek stečajnega postopka za domači del podjetja, medtem ko njihove podružnice v tujini še naprej poslujejo. V Nemčiji je ogroženih približno 700 delovnih mest, skupno pa skupina zaposluje okrog 4.500 ljudi.
Vodenje postopka je že prevzel stečajni upravitelj, ki zagotavlja, da bo proizvodnja za zdaj tekla naprej, plače zaposlenih pa bodo začasno krili iz državnega sklada. Razlogov za zlom je več, a največ očitkov leti na kitajske lastnike, ki po prevzemu leta 2012 podjetju niso zagotovili dovolj svežega kapitala.
Položaj je dodatno poslabšala omejena dostopnost do ameriškega trga. Zaradi sankcij proti kitajskim podjetjem in uvedenih carin so ameriški kupci umaknili naročila, banke so zavrnile nova posojila, bonitetne agencije pa so podjetju znižale ocene.
Propad Kiekerta je opomin, kako hitro lahko globalni pritiski, politične napetosti in lastniške odločitve omajejo celo podjetja, ki so nekoč postavljala standarde v avtomobilski industriji. Centralno zaklepanje, ki je danes samoumevno v vsakem avtomobilu, je pravzaprav dediščina tega nemškega pionirja, ki pa sedaj sam zaklepa vrata svoje zgodovine.