Kitajci resno grozijo stari celini

10. 5. 2023 | Gregor Žvab
Deli

Množičen uvoz kitajskih električnih avtomobilov v Evropo bi lahko imel katastrofalne posledice.

Nemška zavarovalnica Allianz je pred kratkim izvedla študijo, v kateri so skušali ugotoviti, kakšne bi lahko bile posledice uvoza kitajskih »električarjev« v Evropo. Glede na njihovo poročilo bi lahko evropski proizvajalci do leta 2030 izgubljali po 7 milijard evrov na leto.

Razlog za to so vedno boljši avtomobili kitajskih znamk, ki so na voljo po precej nižjih cenah kot njihova evropska konkurenca. Direktorica Peugeota Linda Jackson je še dodala, da ni nujno, da Evropejci ponudijo najcenejši avto, temveč največ avta za denar. Istočasno je še dodala, da tudi Tesla s svojimi nižanji cen ne pripomore trgu samemu, temveč zgolj znižuje vrednost avtomobilom.

Trg električnih križancev na Kitajskem je prenasičen, zato si proizvajalci želijo čim več avtomobilov izvoziti v Evropo. Če bi jim to uspelo v želeni meri, bi lahko EU do leta 2030 to stalo še dodatnih 24 milijard evrov v izgubljenih prihodkih. Največji udarec bi zadel gospodarstva, ki so v veliki meri odvisna od avtomobilske industrije, Nemčija, Češka in Slovaška. Slednje bi lahko utrpele tudi od 0,3 do 0,4 odstotka izgube bruto državnega proizvoda.

Evropi s svojo zakonodajo ne pomagajo niti ZDA, kamor bodo Kitajci le stežka prodrli. Ravno zato so si za glavni cilj zadali staro celino.

Allianz v svojem poročilu odgovornim predlaga, da na uvoz kitajskih avtomobilov uvedejo dodatne dajatve. Le tako bodo lahko zagotovili konkurenčnost evropskim proizvajalcem.

Preberite še: V prvi ruski avtomobilski deseterici mrgoli Kitajcev

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja