Ta kitajska znamka se odreka domačemu trgu. Cilj: Evropa!

18. 5. 2024 | Gregor Žvab
Deli
Ta kitajska znamka se odreka domačemu trgu. Cilj: Evropa! (foto: Newspress)
Newspress

Močan in zelo nasičen kitajski avtomobilski trg je marsikoga že prepričal, da je razmišljal zunaj običajnih okvirjev. Ta poteza pa se zdi skoraj neverjetna ...

Kitajski avtomobilski proizvajalec Aiways sicer že ima evropski sedež v Nemčiji, kamor bo podjetje v prihodnje usmerilo svojo prodajo, poroča revija Autocar. Kljub temu pa načrtov za prenos proizvodnje iz Kitajske v Evropo (še) ni. Modela U5 in U6 bosta še naprej izdelana v Aziji in uvožena v Evropo, kjer je konkurenca manj ostra.

Dušan Lukič

Ta poteza je delno povezana z načrtom Aiwaysa, da podjetje letos postane javno, še pišejo pri Autocarju.

"Središče globalnih prodajnih operacij Aiwaysa se bo po uvrstitvi na borzo premaknilo v Evropo, natančneje v Nemčijo," je za revijo povedal vir iz Aiwaysa. "Zaradi intenzivnega cenovnega pritiska in konkurence ne načrtujemo ostati na kitajskem trgu."

Finančne težave in nov model

Aiways se je lani soočil s finančnimi težavami in je bil prisiljen ustaviti proizvodnjo modelov U5 in U6 v svoji tovarni v Shangrau, vendar naj bi kmalu ponovno zagnal proizvodne linije. Prav tako naj bi delali na novem vstopnem "crossoverju", s katerim bi radi ob nižji ceni povečali skupno prodajo.

<p>Znamka Aiways je zlasti z modelom U5 tudi v našem prostoru prisotna že dlje časa.</p>

<p>Znamka Aiways je zlasti z modelom U5 tudi v našem prostoru prisotna že dlje časa.</p>

Uroš Modlic

Dolgoročni načrti Aiwaysa naj bi vključevali širitev na Bližnji vzhod, izdelavo vozil z volanom na desni strani za britanski trg ter do konca tega desetletja celo vstop na ameriški trg. Vendar pa se zdi zadnji cilj težje uresničljiv, saj je administracija predsednika Bidna uvedla 100-odstotne carine na uvožene kitajske električne avtomobile.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?