Evropski kupci bi kitajske avtomobile očitno kupovali le na osnovi cene.
Kitajski avtomobilski proizvajalci, kot so BYD, MG, Nio in Xpeng, bi morali znižati cene svojih vozil za skoraj 30 odstotkov, da bi prepričali evropske kupce, kaže nova raziskava podjetja Escalent, ki se ukvarja z analizo podatkov in svetovanjem.
Izstopata Španija in Italija
Raziskava, izvedena med več kot 1.600 kupci novih avtomobilov v Franciji, Nemčiji, Italiji, Španiji in Veliki Britaniji, je pokazala, da bi se kar tretjina vprašanih odločila za nakup kitajskega avtomobila le, če bi bil ta cenejši za 11 do 20 odstotkov. Povprečno znižanje, ki bi ga kupci pričakovali za resen razmislek o nakupu, znaša 27 odstotkov, medtem ko bi vsak deseti potreboval vsaj 10-odstotni popust, da bi ga avto pritegnil.
Pri tem so najbolj občutljivi na cene kupci v Italiji in Španiji, kjer bi večje cenovne prilagoditve lahko imele največji vpliv na prodajo.
Kitajski proizvajalci so se doslej poskušali postaviti ob bok evropskim znamkam s podobnimi ali celo višjimi cenami. Na primer, MG4 v Nemčiji stane 34.990 evrov, medtem ko je Volkswagnov ID.3 na voljo že za 33.330 evrov. K višji ceni kitajskih modelov prispevajo tudi uvozne carine, ki jih je Evropska unija uvedla za električna vozila iz Kitajske.
Kljub temu so kitajski proizvajalci leta 2023 povečali prodajo v Evropi za 15 odstotkov, pri čemer so skupno prodali 368.213 vozil, kažejo podatki analitske hiše DataForce, ki jo povzema Automotive News Europe.
Največjo prepreko predstavlja nezaupanje
Poleg cen ostaja največja ovira za kitajske avtomobile pomanjkanje zaupanja pri evropskih kupcih. Escalentova študija ugotavlja, da Evropejci **še vedno bolj zaupajo avtomobilom iz Evrope, ZDA, Japonske in Južne Koreje** kot tistim, izdelanim na Kitajskem.
Nepoznavanje kitajskih avtomobilskih znamk prav tako prispeva k odklonilnemu odnosu. Med 25 najbolj prepoznavnih avtomobilskih znamk sta se v raziskavi uvrstili le MG (22. mesto) in BYD (25. mesto).
Kljub kljub temu pa je dejstvo, da so kitajski proizvajalci vse bolj prisotni v Evropi, predvsem zaradi uspešnih marketinških strategij in konkurenčnih izdelkov. To jim omogoča, da hitro povečujejo svojo prepoznavnost in se uveljavljajo kot resna alternativa tradicionalnim evropskim znamkam.
Novo na Metroplay: Pižama in strokovnjakinja za prehrano Lana Trampuš razbijata mite o proteinih | Več vem, bolje jem