Uvajajo strožje standarde za recikliranje baterij električnih vozil: do 99 odstotkov materialovnaj bi bilo ponovno uporabljenih

18. 10. 2025 | Gregor Žvab
Uvajajo strožje standarde za recikliranje baterij električnih vozil: do 99 odstotkov materialovnaj bi bilo ponovno uporabljenih (foto: Profimedia)
Profimedia

Kitajska reciklažo baterij očitno jemlje zelo resno.

Kitajska je uvedla nacionalne standarde za recikliranje in ponovno uporabo baterij električnih vozil (EV), s katerimi želi zagotoviti varnejše, učinkovitejše in okolju prijaznejše ravnanje z izrabljenimi pogonskimi baterijami. Po poročanju portala IT-Home so pilotni projekti pokazali, da je mogoče povrniti več kot 99 odstotkov ključnih materialov, kot so nikelj, kobalt in mangan, kar pomeni velik korak naprej v smeri trajnostne elektromobilnosti.

Generalna uprava za nadzor trga je pred kratkim odobrila še pet novih standardov, s čimer se je njihovo število povečalo na 22. Ti zajemajo splošne zahteve, postopke upravljanja in metode razstavljanja izrabljenih baterij. Med najbolj razširjenimi sta specifikaciji »Standard za recikliranje in razstavljanje pogonskih baterij vozil« ter »Standard za preverjanje preostale energije pogonskih baterij vozil«, ki sta že v široki uporabi v kitajski industriji.

Po uradnih podatkih nekatera podjetja že dosegajo 99,6-odstotno stopnjo povračila niklja, kobalta in mangana ter 96,5-odstotno učinkovitost pri recikliranju litija. Takšni rezultati ne pomenijo le zmanjšanja vpliva na okolje, temveč prinašajo tudi gospodarske in družbene koristi, saj podpirajo razvoj krožnega gospodarstva in zmanjšujejo odvisnost od primarnih surovin.

Te dni poglejte v nebo: priča boste lahko izjemnemu dogodku

Za usklajevanje teh procesov Ministrstvo za industrijo in informacijsko tehnologijo skupaj z Generalno upravo za nadzor trga ustanavlja nacionalni tehnični odbor za standardizacijo recikliranja baterij. V njem sodelujejo predstavniki dobaviteljev surovin, proizvajalcev baterij, podjetij za razstavljanje in reciklažo ter kemijske in predelovalne industrije. Odbor pokriva področja avtomobilske, pomorske in energetske uporabe baterij, v prihodnje pa načrtujejo še dodatne standarde.

Kitajska aktivno sodeluje tudi pri mednarodnem oblikovanju pravil na področju recikliranja baterij. Njeni strokovnjaki sodelujejo pri pripravi globalnih smernic za ocenjevanje zmogljivosti baterij druge življenjske dobe, klasifikacijske sisteme in splošne smernice za ravnanje z izrabljenimi baterijami. Posebej izstopa kitajska pobuda »Splošne smernice za globoko praznjenje pri recikliranju in ponovni uporabi baterij«, ki je že bila sprejeta kot mednarodni standard IEC.

Ministrstvo poudarja tudi pomen obveznih varnostnih standardov za litij-ionske baterije. Med drugim prepoveduje uporabo odsluženih baterij v električnih kolesih, saj to predstavlja varnostno tveganje. Novi in posodobljeni standardi naj bi tako zagotovili varno, učinkovito in trajnostno recikliranje litij-ionskih baterij v vseh fazah njihove življenjske dobe.

Temu pogonu so okoljevarstveniki napovedali "vojno". In ne, ni tisti, na katerega ste ravnokar pomislili