Proizvajalec je dopolnil svojo ladijsko floto. Ne boste verjeli, koliko avtomobilov lahko sedaj prepelje letno

3. 10. 2025 | Gregor Žvab

Avtomobilov pa ne vozijo le s Kitajske, temveč tudi iz drugih držav, kjer ima BYD svoje tovarne.

Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD je zaključil gradnjo svoje lastne flote ladij za prevoz avtomobilov (RoRo), s katero je njegova letna prevozniška zmogljivost presegla milijon vozil. Zadnja ladja v nizu, BYD Jinan, je v operativno uporabo vstopila prejšnji teden, je podjetje sporočilo prek omrežja WeChat.

BYD - ladijska flota
Profimedia

Floto je BYD zgradil v manj kot dveh letih – prva ladja, BYD Explorer No. 1, je bila dostavljena januarja 2024. Vse ladje so RoRo plovila, zasnovana za prevoz vozil, ki se na in z njih zapeljejo sama, brez uporabe zabojnikov. Glede na tip lahko posamezna ladja prevaža od 7.200 do 9.000 vozil.

V floto sodijo ladje BYD Explorer No. 1, Hefei, Changzhou, Shenzhen, Xi’an, Changsha, Zhengzhou in Jinan. Poleg nove Jinan vseh sedem preostalih že deluje na mednarodnih linijah – med drugim BYD Hefei trenutno raztovarja vozila v Evropi, Xi’an naj bi ta teden prispel v Barcelono, ladji Shenzhen in Changsha pa sta na poti iz Kitajske proti Evropi.

Umrla zvezdnica iz slavne serije Fina gospa
BYD - ladijska flota
Profimedia

Posebno pozornost je pritegnila BYD Zhengzhou, ki je ta teden prvič prepeljala avtomobile izven Kitajske – iz tovarne na Tajskem v Združeno kraljestvo, nato pa nadaljevala pot proti Belgiji. Tajska namreč ni obremenjena z dodatnimi carinami, ki jih je Evropska komisija lani uvedla na kitajske električne avtomobile (za BYD velja dodatna 17-odstotna tarifa poleg obstoječe 10-odstotne).

BYD svojo globalno proizvodnjo širi tudi z lokalnimi obrati. Julija letos je začela delovati prva brazilska tovarna, kjer so že izdelali Seagull kot prvi model, v Uzbekistanu proizvodnja poteka od junija 2024, do leta 2026 pa bosta stekla še obrata v Pakistanu in na Madžarskem (Szeged). Vsi ti obrati delujejo po sistemu KD (knock-down kits), kar pomeni, da vozila prispejo v delih iz Kitajske in se nato lokalno sestavijo, BYD pa obljublja vse višjo stopnjo lokalizacije.

BYD - ladijska flota
Profimedia

Razlog za agresivno širitev v tujino je predvsem padanje prodaje na domačem trgu – avgusta se je prodaja BYD-jevih avtomobilov na Kitajskem zmanjšala za 22 odstotkov (284.005 vozil), medtem ko je bila v tujini rast kar 157-odstotna (80.813 vozil).

Podjetje ima za leto 2025 ambiciozen cilj, da 20 odstotkov vseh prodanih vozil doseže na tujih trgih, kar pomeni približno milijon avtomobilov. V prvih devetih mesecih letošnjega leta je BYD v tujini prodal že 697.072 vozil, s čimer je že na dobri poti k cilju.

Za Kitajci prihajajo še Turki, najprej v Nemčijo, nato…