Enemu najbolj prodornih proizvajalcev na svetu očitno pojenja sapa. To so ne ravno najbolj obetavne napovedi

22. 7. 2025 | Gregor Žvab

Tradicionalno zvest domači trg ni več tako zvest, tujina pa še ne kaže pravih rezultatov.

Uspeh na vrhu avtomobilske industrije ni vedno samoumeven, kar zdaj občuti tudi največji kitajski avtomobilski proizvajalec BYD, ki se sooča s številnimi izzivi – tako doma kot v tujini.

Prodaja električnih in hibridnih vozil BYD se v zadnjih mesecih ne povečuje več, tempo pa naj ne bi poskočil niti v poletnih mesecih, ki so tradicionalno šibkejši za avtomobilsko prodajo. Še več, kitajske oblasti so nedavno napovedale ukrepe proti »neracionalni konkurenci« v segmentu električnih vozil, kar je jasen signal, da si želijo zajeziti deflacijske cenovne vojne, ki dušijo gospodarsko rast in razvoj industrije.

Enemu najbolj prodornih proizvajalcev na svetu očitno pojenja sapa. To so ne ravno najbolj obetavne napovedi
BYD

Ambiciozni cilji za leto 2025 pod vprašajem

BYD bo moral do konca leta vsak mesec prodati kar 560.000 vozil, če želi doseči svoj prodajni cilj v višini 5,5 milijona enot za leto 2025. To je več od rekorda, ki ga je znamka dosegla decembra lani, ko je prodala nekaj manj kot 515.000 vozil. Zaradi tega številni analitiki že znižujejo napovedi – vključno z Deutsche Bank, ki zdaj pričakuje 5 milijonov prodanih vozil, od tega milijon v tujini, in Morgan Stanley, ki ocenjuje prodajo 5,3 milijona avtomobilov.

Joanne Chen iz Bloomberg Intelligence ocenjuje, da bo moral BYD za ohranitev zagona žrtvovati del dobička in ohraniti agresivno cenovno politiko, čeprav oblastem to ni po godu. »Neposrednemu nižanju cen se bodo izogibali zaradi regulatornega nadzora, vendar bodo promocije ostale ključne za ohranitev prodaje,« dodaja Chen.

Zvezdnik bosonog po vročem Mljetu: "Moramo mu kupiti sandale"
Enemu najbolj prodornih proizvajalcev na svetu očitno pojenja sapa. To so ne ravno najbolj obetavne napovedi
BYD

Domači trg ne kaže večne zvestobe

Na domačem kitajskem trgu se zvestoba kupcev krha. V juniju je BYD zabeležil kar 8-odstotni padec prodaje na letni ravni. Medtem so tekmeci, kot so Geely, Xpeng in novinec Xiaomi, pridobivali tržni delež. Podatki HSBC kažejo, da je Geely v prvi polovici leta največ pridobil, BYD pa spada med največje poražence.

Kitajska vlada vse bolj ostro opazuje cenovne prakse avtomobilskih proizvajalcev. Ko je BYD konec maja znižal cene nekaterih modelov za do 34 odstotkov, je v Pekingu sprožil val kritik, tudi s strani uradnega časopisa Ljudski dnevnik, ki je potezo označil za »podganjo dirko«.

Enemu najbolj prodornih proizvajalcev na svetu očitno pojenja sapa. To so ne ravno najbolj obetavne napovedi
BYD

Tujina ni vedno lažja pot

Čeprav mednarodna prodaja BYD trenutno kaže boljšo sliko, se tudi tam pojavljajo ovire. Podjetje je do zdaj doseglo skoraj 60 odstotkov načrtovanih 800.000 prodanih vozil v tujini, a vse ne gre po načrtih. Na primer v Savdski Arabiji, kjer BYD načrtuje širitev zaradi vstopa Tesle, električni avtomobili še vedno predstavljajo le nekaj več kot 1 odstotek trga.

Indija je drugo veliko razočaranje – tam BYD še vedno ne dobi dovoljenja za širitev, medtem ko se v Evropi sooča z uvoznimi dajatvami, močnimi tradicionalnimi konkurenti in bolj razvejano poprodajno mrežo drugih proizvajalcev.

Bo Pekingu uspelo umiriti cenovno vojno?

Vprašanje ostaja, ali ima kitajska vlada dejanski nadzor nad cenovno politiko zasebnih podjetij, kot je BYD. Analitik Tianlei Huang iz Peterson Institute ocenjuje, da bi lahko oblasti poskušale z upravnimi orodji, kot so cenovni nadzori, preiskave stroškov ali celo usklajeno zmanjševanje proizvodnih zmogljivosti, a priznava, da bi bili ti ukrepi težko izvedljivi.

Za zdaj ostaja jasno le to: pričakovanja do BYD za drugo polovico leta so visoka, konkurenca pa vse ostrejša. Prihodnji rezultati in julijska prodaja bodo pomembno pokazali, ali je BYD resnično na trhlih tleh – ali zgolj v začasni krizi rasti.

Sinonim poletnega užitka v vožnji vas lahko drago stane - ponekod je namreč strogo prepovedan!