Do polne baterije v natanko 100 sekundah - precej hitreje, kot do polnega tanka goriva

29. 5. 2025 | Gregor Žvab

Če se bo rešitev "prijela", bodo klasične polnilnice, na katere tako zelo stavi Evropa, hitro preteklost.

Medtem ko se je Tesla že pred leti spogledovala z idejo zamenljivih baterij, pa so jo uresničili in tehnološko razvili predvsem kitajski proizvajalci električnih vozil. Vodilno vlogo ima trenutno podjetje Nio, ki ima po Kitajski že več tisoč postaj za menjavo baterij, nekaj pa jih je postavljenih tudi v Evropi.

Do polne baterije v natanko 100 sekundah - precej hitreje, kot do polnega tanka goriva
CATL

Nova generacija zamenljivih baterij: hitrost postaja ključ

Prejšnji teden je podjetje Changan Automobile začelo s proizvodnjo prvih 1.000 primerkov električne limuzine Oshan 520, namenjene predvsem voznim parkom in taksi službam. Gre za prvi model, ki uporablja najnovejše zamenljive baterije Choco-SEB, ki jih je razvilo podjetje CATL – trenutno največji svetovni proizvajalec baterij za električna vozila.

Najbolj impresiven je čas menjave baterije – zgolj 100 sekund. Postaje za tovrstno menjavo so že prisotne v mestu Chongqing, kjer jih trenutno deluje 34, do leta 2025 pa namerava CATL postaviti 1.000 postaj v 31 kitajskih mestih.

Nevarnost, ki preti Zemlji, se skriva za sosednjim planetom
Do polne baterije v natanko 100 sekundah - precej hitreje, kot do polnega tanka goriva
Changan

Baterijska menjava za več blagovnih znamk

CATL je že podpisal partnerstva s številnimi proizvajalci, med njimi GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW, BAIC in drugimi, kar pomeni, da bodo vozila teh znamk združljiva s postajami za hitro menjavo baterij. Po trenutnih podatkih lahko ena postaja dnevno opravi do 822 menjav baterij.

Oshan 520: električni taksi prihodnosti?

Model Oshan 520 ima vgrajeno baterijo z zmogljivostjo 56 kWh, ki omogoča doseg do 515 km. Začetna cena v domači Kitajski znaša približno 166.890 juanov, kar pomeni približno 21.400 evrov. Za mestno uporabo in taksi službe gre za cenovno dostopno alternativo.

Glavni adut tega avtomobila pa je možnost izredno hitre menjave baterije – brez potrebe po čakanju na hitrem polnilcu, kar je še posebej pomembno za poklicne voznike. V manj kot dveh minutah je vozilo spet pripravljeno na delo, kar je pogosto hitreje kot točenje goriva pri klasičnih avtomobilih.

Do polne baterije v natanko 100 sekundah - precej hitreje, kot do polnega tanka goriva
Changan

Se Kitajska bliža standardu zamenljivih baterij?

Podpora Choco-SEB baterijam je že potrjena tudi pri drugih modelih, med drugim pri GAC Aion S, Hongqi E-QM5, SAIC Roewe D7, BAIC C66, Wuling Bingo, Wuling Starlight, SAIC Rising R7, SAIC Maxus Mifa 9 in Maxus Dana. To pomeni, da koncept menjave baterij ni več eksperiment, temveč resna alternativa klasičnemu polnjenju, vsaj na kitajskem trgu.

V trenutku, ko večina evropskih proizvajalcev še vedno stavi na klasične in ultrahitre polnilne rešitve, Kitajska morda že tlakuje novo smer, kjer bo menjava baterij postala vsakdanji del uporabe električnega vozila.

Nov udarec za elektromobilnost. Stečaj tega podjetja zna močno pretresti (predvsem) nemški trg