Kitajski proizvajalci električnih avtomobilov poganjajo kot gobe po dežju, vendar strokovnjaki opozarjajo, da jih bo konec desetletja dočakalo le prgišče.
Po oceni svetovalnega podjetja AlixPartners bo na Kitajskem zaradi hude konkurence do leta 2030 ostalo finančno vzdržnih le 15 od trenutno 129 blagovnih znamk električnih in priključno-hibridnih avtomobilov. Teh 15 znamk naj bi do konca desetletja obvladovalo približno 75 odstotkov kitajskega trga elektrificiranih vozil, pri čemer bi vsaka v povprečju prodala 1,02 milijona vozil letno. Poročilo ne navaja imen posameznih znamk.
Stephen Dyer, vodja avtomobilske panoge pri AlixPartners, je pojasnil, da konsolidacija trga na Kitajskem poteka počasneje kot drugod po svetu, saj lokalne oblasti še naprej podpirajo tudi nerentabilne znamke zaradi njihovega pomena za regionalno gospodarstvo, zaposlovanje in dobavne verige.
Po Dyerjevih besedah je Kitajska eden izmed najbolj konkurenčnih trgov za električna vozila na svetu, kjer vladajo intenzivne cenovne vojne, hitre inovacije in nenehno izboljševanje kakovosti s strani novih proizvajalcev.
"To okolje je spodbudilo ogromen napredek v tehnologiji in stroškovni učinkovitosti, hkrati pa mnoge družbe postavlja pred izziv, kako doseči trajnostno dobičkonosnost," je pojasnil.
Kitajski avtomobilski trg je največji na svetu, a se trenutno spopada s cenovno vojno in velikimi presežnimi kapacitetami, kar zmanjšuje dobiček. Po poročanju Reutersa celoleten dobiček za zdaj dosegata le BYD in Li Auto, medtem ko noben drug kitajski proizvajalec električnih vozil s seznama še ni posloval dobičkonosno skozi celo leto.
Čeprav so kitajski regulatorji že pozvali proizvajalce, naj ustavijo cenovno vojno, Dyer meni, da se bo ta verjetno nadaljevala v prikriti obliki, z ukrepi, kot so subvencije za zavarovanje ali financiranje brez obresti, namesto neposrednega zniževanja cen.