Električni avtomobili pa niso edino področje, kjer gredo EU v nos subvencije kitajske vlade.
Kitajska se ne strinja in ne sprejema dodatnih carin na uvoz električnih vozil iz Kitajske v EU, ki jih je Evropska komisija potrdila v torek. Kot so sporočili iz Pekinga, so že vložili pritožbo na Svetovno trgovinsko organizacijo (WTO). "Kitajska bo sprejela vse potrebne ukrepe za zaščito pravic in interesov kitajskih proizvajalcev," so zapisali.
Evropska komisija je v torek potrdila uvedbo dodatnih carin na uvoz električnih vozil, izdelanih na Kitajskem, v EU. Poleg že obstoječih 10-odstotnih carin je včeraj uvedla carine v višini od 7,8 do 35,3 odstotka za obdobje petih let. Za uvedbo dodatnih carin se je Bruselj odločil na podlagi konec lanskega leta sprožene preiskave, v kateri so ugotovili, da proizvajalci električnih vozil na Kitajskem uživajo koristi nepoštenih državnih subvencij.
V Pekingu so danes ponovili, da gre za protekcionistične prakse. "Upamo, da bo EU v pogovorih s Kitajsko zavzela konstruktivno držo, da bomo hitro našli rešitev, ki bo sprejemljiva za obe strani, in da se bomo izognili eskalaciji trgovinskega spora," sporočilo kitajskih oblasti povzema francoska tiskovna agencija AFP.
Peking je medtem sprožil preiskavo evropskih subvencij nekaterih mlečnih in svinjskih proizvodov, uvoženih na Kitajsko.
Trgovinski spor med EU in Kitajsko po poročanju AFP ni omejen na električna vozila. Bruselj med drugim preiskuje tudi kitajske subvencije proizvajalcem sončnih panelov in vetrnih turbin.
EU sicer ni edina, ki je uvedla dodatne carine na električna vozila iz Kitajske. Kanada in ZDA so v zadnjih mesecih uvedle 100-odstotne carine na uvoz kitajskih vozil, je še poročala agencija.