V tožbi zoper carine na kitajske električne avtomobile tudi evropski velikan

28. 1. 2025 | STA
Deli
V tožbi zoper carine na kitajske električne avtomobile tudi evropski velikan (foto: Profimedia)
Profimedia

Ne le kitajski proizvajalci, proti uvedbi carin so tudi Evropejci in Američani.

Ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla, nemški avtomobilski velikan BMW ter kitajska avtomobilska podjetja BYD, Geely in SAIC so se odločili na Sodišču EU izpodbijati odločitev EU, da uvede dodatne carine na uvoz električnih vozil iz Kitajske v višini do 35 odstotkov. Evropske komisije pritožbe ne skrbijo.

"Zabeležili bomo te primere. Nadejamo se, da se bomo branili na sodišču," je za francosko tiskovno agencijo AFP povedal tiskovni predstavnik komisije Olof Gill.

Sodni dokumenti kažejo, da so podjetja pritožbe na Splošno sodišče EU, ki je nižja od dveh instanc Sodišča EU, vložila pretekli teden. Podrobnosti sicer niso znane.

Postopki na Splošnem sodišču EU v povprečju trajajo 18 mesecev, na končno odločitev pa se je mogoče pritožiti, na spletni strani navaja tiskovna agencija Reuters.

Dodatne carine na uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske v EU so v veljavi od konca oktobra lani. Za njihovo uvedbo so se v Bruslju odločili na podlagi preiskave, v kateri so ugotovili, da proizvajalci akumulatorskih električnih vozil na Kitajskem uživajo koristi od nepoštenih državnih subvencij, ki jim dajejo pomembno prednost na evropskem trgu. Zato so se julija lani odločili, da poleg že obstoječe 10-odstotne carine začasno uvedejo še dodatno carino.

Ameriška metropola v enem tednu postala mesto duhov: “Bojim se, da bi me ujeli”

Za električne avtomobile proizvajalca SAIC po novem velja dodatna carina v višini 35,3 odstotka, proizvajalca Geely 18,8-odstotna, za proizvajalca BYD 17-odstotna, za proizvajalca Tesla s sedežem v Šanghaju pa 7,8-odstotna. Za električna vozila preostalih podjetij, ki so sodelovala v preiskavi Evropske komisije, se obračunava dodatna carina v višini 20,7 odstotka, vseh preostalih pa 35,3-odstotna.

Evropska komisija je ob uvedbi dodatnih carin izrazila prepričanje, da je dodatna dajatev potrebna za zagotovitev dolgoročne prihodnosti avtomobilske industrije v uniji. Ukrepom je nasprotovalo pet držav članic, tudi Nemčija.

Peking sicer vztraja, da je njegova industrijska politika poštena. Pristojni na Kitajskem so pri Svetovni trgovinski organizaciji glede carin vložili pritožbo, Kitajska pa je uvedla tudi protidampinške ukrepe na uvoz nekaterih živil iz EU.

Hitrega konca avtomobilske krize ni videti

Novo na Metroplay: Gledali smo Samsung Galaxy Unpacked in odkrili vse najbolj pričakovane novosti