Kitajci pripravljajo povračilni udarec, ki bi najbolj zabolel Nemce ...

23. 8. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Kitajski odgovor na evropske carine na električne avtomobile, zna biti zelo oster. Kdo bi najbolj "nasrkal"?

Kitajsko ministrstvo za trgovino je sklicalo srečanje z avtomobilskimi proizvajalci in industrijskimi združenji, da bi razpravljali o morebitnem zvišanju uvoznih carin na avtomobile z velikimi bencinskimi motorji. To je odgovor na bližajočo se odločitev Evropske unije glede uvedbe carin na kitajske električne avtomobile.

Preberite še:

bmw, kitajska
Profimedia

EU bo oktobra glasovala o uvedbi dodatnih dajatev do 36,3 odstotka na kitajsko izdelane električne avtomobile na obstoječe 10-odstotne uvozne carine. EU je 20. avgusta znižala predlagane carine z začetnih 37,6 odstotka, vendar jih kljub nasprotovanju Pekinga ni popolnoma opustila.

Kitajska se je na to odzvala 21. avgusta z napovedjo razširitve preiskav uvoženih evropskih izdelkov, pri čemer je k že obstoječim protidampinškim preiskavam svinjine in žganih pijač dodala še protisubvencijsko preiskavo različnih sirov, mlečnih izdelkov in smetane.

V izjavi, podani 23. avgusta, je ministrstvo za trgovino pojasnilo, da so uradniki na srečanju "prisluhnili mnenjem in predlogom industrije, strokovnjakov in akademikov glede zvišanja uvoznih carin na avtomobile z motorji z veliko delovno prostornino". Na srečanju so sodelovali predstavniki relevantnih industrijskih združenj, raziskovalnih ustanov in avtomobilskih proizvajalcev.

mercedes-benz, kitajska
Profimedia

Osnutek EU o carinah za kitajske električne avtomobile predstavlja "ogromna tveganja", je dejalo kitajsko avtomobilsko združenje. V primeru zvišanja carin na avtomobile z velikimi bencinskimi motorji bi bile najbolj prizadete nemške blagovne znamke, saj so lani izvozile vozila z motorji z delovno prostornino 2,5 litra ali več v vrednosti okoli milijarde evrov. Kitajska je namreč največji trg za nemške znamke, kot so Mercedes-Benz, BMW, Audi in Porsche.

Kitajska se trenutno dogovarja s članicami EU, da bi preprečila uvedbo carin na električne avtomobile, saj Evropska komisija ne more uvesti teh dajatev, če kvalificirana večina 15 držav članic, ki predstavljajo 65 odstotkov prebivalstva EU, glasuje proti. Nemčija, Finska in Švedska so se pri julijskem posvetovalnem glasovanju vzdržale, medtem ko so Francija, Italija in Španija podprle predlagane carine. Te države bi bile med najbolj prizadetimi, če bi Kitajska uvedla povračilne ukrepe v obliki carin.

Volkswagen je pošteno zamaknil projekt Trinity. Razlog pa ...

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?