Avtomobili do 100 km/h ne bodo smeli pospešiti hitreje kot v petih sekundah.
Kitajske oblasti razmišljajo o uvedbi novega pravila, ki bi močno vplivalo na način, kako vozniki uporabljajo zmogljivost svojih avtomobilov. Po poročanju tamkajšnjih medijev bi lahko prihodnja zakonodaja določila, da se ob vsakem zagonu vozila samodejno vklopi način z omejenim pospeševanjem. To bi pomenilo, da avto do 100 km/h ne bi smel pospešiti hitreje kot v petih sekundah – šele nato bi lahko voznik izbral bolj dinamičen način vožnje.
Zakaj razmišljajo o tem koraku?
V zadnjih letih se je s porastom električnih avtomobilov spremenila tudi dinamika prometa. Zmogljivosti, ki so bile nekoč domena superšportnikov, so danes dostopne tudi povsem običajnim osebnim avtomobilom. Hitrostni pospeški pod tremi sekundami niso več redkost, kar v urbanem okolju prinaša svojevrstna tveganja.
S predlagano omejitvijo želijo kitajske oblasti zmanjšati število situacij, v katerih vozniki izkoriščajo hipen navor električnih pogonov za agresivno pospeševanje. Standardni način vožnje ob zagonu bi tako deloval kot varnostni filter, ki bi voznika prisilil, da se zavestno odloči za preklop v zmogljivejši način.
Močan udarec za električne športnike?
Predlog odpira vprašanje, kako takšna ureditev vpliva na izdelovalce električnih avtomobilov, ki svojo prodajno zgodbo pogosto gradijo na izjemnih številkah pospeškov. Modeli z več kot tisoč “konji” ter naprednimi sistemi za nadzor zdrsa in optimalen prenos moči bi izgubili del svoje takojšnje spektakularnosti.
Medtem ko evropska zakonodaja na primer zahteva opozorila pred prekoračitvijo hitrosti, ne pa poseganja v zmogljivosti, je kitajski pristop precej bolj restriktiven. Uredba bi se nanašala na vse osebne avtomobile, ne glede na tip pogona.
Sprememba pogleda na električne avtomobile
Čeprav se zdi, da bi takšna omejitev zmanjšala “zabavni faktor” električnih vozil, pa bi lahko proizvajalce spodbudila k poudarjanju drugih prednosti. Namesto osredotočanja na pospeške bi v ospredje prišli učinkovitost, doseg, udobje in celostna uporabniška izkušnja.
Zmogljivost bi se še vedno skrivala pod pedalom za plin, le dostop do nje ne bi bil več tako neposreden. To bi lahko spremenilo tudi marketing električnih avtomobilov, ki bi šel bolj v smeri “pameti” kot “moči”.
Kako naprej?
Če Kitajska predlog tudi uradno potrdi, bodo morali globalni proizvajalci prilagoditi svoje pristope – ne le v tehničnem, ampak tudi v komunikacijskem smislu. Voznikom bo treba jasno pojasniti, da omejitev ni namenjena zmanjševanju užitka v vožnji, temveč le zagotavljanju večje varnosti.
Električni avtomobili bodo še naprej hitri, le da se bo ta hitrost sprostila nekoliko bolj premišljeno. Za industrijo pa je to opomnik, da se doba, v kateri so se znamke dokazovale predvsem s številkami o pospeških, morda počasi izteka.

