Optimizem je zaznati na obeh straneh.
Bruselj in Peking naj bi bila blizu rešitve glede carin na uvoz kitajskih električnih vozil v Evropsko unijo, je za nemško televizijo n-tv dejal predsednik trgovinskega odbora Evropskega parlamenta, Bernd Lange.
"Blizu smo dogovoru: Kitajska bi se lahko zavezala k ponudbi električnih avtomobilov v EU po minimalni ceni," je pojasnil Lange, vendar podrobnosti ni razkril. "To bi odpravilo izkrivljanje konkurence zaradi nepoštenih subvencij, kar je bil tudi glavni razlog za uvedbo carin."
Evropska komisija za zdaj ni podala uradnega komentarja.
Evropska unija je oktobra uvedla višje carine na kitajska električna vozila, ki zdaj dosegajo do 45,3 odstotka. Gre za eno najvidnejših trgovinskih preiskav EU, ki je povzročila razdor znotraj Evrope in sprožila povračilne ukrepe Pekinga.
Carine, ki so začele veljati 30. oktobra, so bile uvedene zaradi domnevnih nepoštenih subvencij, vključno s preferenčnimi financiranji, subvencijami za zemljišča, baterije in surovine po cenah, nižjih od tržnih.
Kljub veljavnosti carin se pogajanja med EU in Kitajsko nadaljujejo, kar vzbuja upanje, zlasti pri nemških avtomobilskih proizvajalcih, ki so močno odvisni od kitajskega trga. Cilj je preprečiti trgovinski spor, ki bi lahko imel širše posledice za evropsko gospodarstvo.
Kitajska gospodarska zbornica pri EU je ob uvedbi carin izrazila veliko razočaranje in ukrep označila za "protekcionističnega" ter "samovoljnega."
Če bo dogovor dosežen, bi lahko rešil trgovinske napetosti med EU in Kitajsko ter zagotovil bolj uravnotežene pogoje za evropske in kitajske proizvajalce električnih vozil. To bi tudi okrepilo zaupanje v evropski avtomobilski sektor, ki se sooča z intenzivno konkurenco iz Azije.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj