Kitajci do zgodovinskega uspeha v Evropi. Toliko avtomobilov so prodali v maju

24. 6. 2025 | Gregor Žvab

Kitajske znamke vedno bolj utrjujejo svojo prisotnost na evropskem trgu. Številke ne lažejo.

Kitajski avtomobilski proizvajalci dosegajo nove mejnike v Evropi. V maju 2025 so njihovi prodajni rezultati poskočili za kar 85 odstotkov, skupno pa so prodali več kot 60.000 vozil, kar predstavlja rekorden 5,4-odstotni tržni delež.

Gre šele za drugi primer v zgodovini, ko je delež kitajskih avtomobilov na evropskem trgu presegel 5 odstotkov. Lani maja so imeli 3-odstotni delež, še aprila letos pa 4,6-odstotnega. Vse to v času, ko se je celoten evropski avtomobilski trg povečal le za 1,3 odstotka, na 1.116.095 registracij, kažejo podatki analitične hiše Dataforce.

BYD in njegove težave s prilagoditvijo v Evropi
Profimedia

BYD in Chery vodilna v rasti

Največjo količinsko rast je dosegla znamka BYD, ki je v primerjavi z majem 2024 prodajo povečala za več kot 10.000 vozil, na skupno 13.580 enot. Glavni razlog za uspeh je bil srednje veliki SUV Seal U, predvsem v priključno-hibridni izvedbi.

Slavna pevka se je oglasila po prestani operaciji

Po odstotni rasti pa je izstopal Chery, ki je v Evropi prisoten s podznamkama Jaecoo in Omoda. Njihova prodaja se je povečala za 900 odstotkov, z lanskih 796 na 7.963 prodanih vozil v maju 2025.

chery, omoda, španija, prodaja
Profimedia

MG ostaja vodilna kitajska znamka v Evropi

MG Motor, ki je v lasti skupine SAIC, je ohranil vodilni položaj med kitajskimi znamkami. V maju je njihova prodaja dosegla 26.855 vozil, kar je 27 odstotkov več kot v istem obdobju lani. Največji delež pri rasti ima MG 3, ki je dodal več kot 4.600 registracij, skupno skoraj 6.300.

V prvih petih mesecih leta 2025 je MG v Evropi prodal 126.493 vozil, s čimer močno prehiteva BYD (54.986) in Chery (29.539).

MG HS PHEV Luxury
Janoš Pečnik

Pritisk carin spodbuja preusmeritev izključno električnih vozil k hibridom

Evropska unija je novembra 2024 uvedla dodatne carine za uvoz popolnoma električnih vozil (BEV) iz Kitajske, kar kitajske proizvajalce spodbuja k večji ponudbi priključnih hibridov (PHEV) in polnih hibridov.

Podrobna prodaja kitajskih vozil v Evropi v maju 2025:

  • BEV (električni): 17.530 vozil (+31 odstotkov)
  • PHEV (priključni hibridi): 13.040 vozil (+874 odstotkov)
  • Polni hibridi: 9.560 vozil (+991 odstotkov)
  • Bencinski motorji: 17.726 vozil (+20 odstotkov)

Zanimivo je, da se delež popolnoma električnih vozil med kitajskimi znamkami v Evropi zmanjšuje. V maju 2024 je znašal 41 odstotkov, letos pa le še 29 odstotkov. Nasprotno pa se delež priključnih hibridov povečuje – iz 4 odstotkov lani na 22 odstotkov letos, pri polnih hibridih pa iz 3 na 16 odstotkov.

BYD in njegove težave s prilagoditvijo v Evropi
Profimedia

Tradicionalni motorji še vedno prisotni

Skoraj 30 odstotkov vseh kitajskih avtomobilov v Evropi ima izključno bencinski motor, brez elektrifikacije. Lani je ta delež znašal 45 odstotkov, kar kaže na močan preobrat v strukturi pogonskih sistemov.

MG je odgovoren za dve tretjini vseh bencinskih vozil kitajskega porekla v Evropi, s skupno 50.260 prodanimi vozili od januarja do maja. Sledi mu DR Motor, italijansko podjetje, ki v Italiji prodaja več kitajskih modelov, in je v tem obdobju prispeval še 19.421 bencinskih vozil.

Test: DFM Forthing S7 - Čas je za Evropo