Avto vam pripeljejo na dom, še prej pa uredijo vse birokratske zadeve.
Kitajska platforma China EV Marketplace je napovedala novo storitev za evropske kupce, ki jim omogoča, da električni avtomobil naročijo neposredno s Kitajske in ga prejmejo kar na domači naslov. Doslej so morali kupci carinski postopek urejati sami ter vozilo prevzeti v pristanišču, zdaj pa bo celoten postopek poenostavljen.
»Prvič bodo lahko ljubitelji električnih vozil v Evropi naročili novi kitajski električni avtomobil (BEV) ali priključni hibrid (PHEV) neposredno s Kitajske in ga prejeli kar na domači prag. Naša storitev odpravlja zapletenosti, ki so bile doslej del mednarodnega uvoza,« je ob predstavitvi dejal operativni direktor podjetja Jakub Gersl.
China EV Marketplace velja za največjo spletno trgovino s kitajskimi električnimi avtomobili, ki oskrbuje kupce po vsem svetu. Samo v prvih šestih mesecih letošnjega leta so prodali 7.000 vozil, kar je 66 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Rast so v veliki meri poganjali priključni hibridi (PHEV), saj ti niso obremenjeni z dodatnimi evropskimi carinami, ki lahko za baterijska električna vozila (BEV) dosežejo tudi do 35 odstotkov.
Drugače je z vozili tipa EREV (Extended-Range Electric Vehicle), ki so na Kitajskem precej priljubljena. Ta vozila sicer uporabljajo električni pogon, vendar imajo vgrajen še motor z notranjim zgorevanjem, ki služi zgolj kot generator elektrike. Ker jih evropske oblasti uvrščajo v isto kategorijo kot BEV, je bila prodaja EREV v Evropi močno prizadeta zaradi carin.
Medtem ko se na evropskem trgu kitajske znamke širijo, je podjetje ustavilo dobave v ZDA. Zaradi visokih ameriških carin je tam povpraševanje drastično padlo – v zadnjem obdobju so prodali manj kot 30 vozil, večinoma zgolj za testne namene.
Podatki analitske hiše JATO Dynamics kažejo, da je bil maj izjemno uspešen za kitajske proizvajalce. Ti so v Evropi registrirali 65.808 vozil, kar pomeni 111-odstotno rast v primerjavi z letom prej. Kitajske znamke zdaj obvladujejo 5,9-odstotni tržni delež, kar je več kot dvakrat več od 2,9 odstotka v maju 2024.