To je znamka, za katero najbrž sploh še niste slišali, a je lani na domačem trgu prodala več luksuznih avtomobilov kot BMW in Mercedes-Benz

19. 5. 2025 | Gregor Žvab

V začetku letošnjega leta jim je prodaja sicer močno padla, a še vedno optimistično zrejo v prihodnost.

Kitajsko podjetje Seres, ki je bilo pred leti znano predvsem po proizvodnji cenovno dostopnih minibusov, je s pomočjo sodelovanja s telekomunikacijskim velikanom Huawei v manj kot štirih letih postalo eden najuspešnejših proizvajalcev prestižnih vozil na kitajskem trgu.

Partnerstvo s Huaweiem prineslo eksplozivno rast

Podjetje, prej znano kot DFSK Motor, je leta 2021 zagnalo znamko Aito, specializirano za električne in hibridne SUV-je višjega cenovnega razreda. Največji uspeh je Seres dosegel z modelom Aito M9, katerega osnovna različica s popolnoma električnim pogonom stane približno 64.700 evrov (509.800 juanov). Kljub temu da je bil model na trg lansiran šele konec leta 2023, je postal najbolje prodajani avtomobil na Kitajskem v razredu nad 64.000 evrov – s kar 151.000 prodanimi avtomobili v enem letu.

To je znamka, za katero najbrž sploh še niste slišali, a je lani na domačem trgu prodala več luksuznih avtomobilov kot BMW in Mercedes-Benz
Profimedia

M9, poleg prestižnega oblikovanja, izstopa z naprednim sistemom HarmonyOS, tremi zasloni na armaturni plošči, dvopodročno hladilno omarico in ambientalno osvetlitvijo, kar kaže na to, kako pomemben postaja tehnološki vidik prestiža za kitajske potrošnike.

Traktorja, ki so ju ukradli v Kobaridu, našli v Italiji

Kot je ob predstavitvi dejal predsednik uprave Seresa Zhang Xinghai, “uspeh znamke Aito temelji na prepoznavnosti na trgu in zvestobi kupcev.”

Spremenjene navade kupcev in tekmovalno okolje

Seres je z uspešnim vstopom v premium segment dokazal, da novi proizvajalci električnih vozil lahko konkurirajo dolgo uveljavljenim imenom, kot sta BMW in Mercedes-Benz. A kljub izjemnim rezultatom v letu 2024, ko je Seres prodal okoli 427.000 vozil, podjetje čaka nekaj resnih izzivov.

Trg luksuznih vozil na Kitajskem se je letos skrčil za 23 %, kar je posledica gospodarske upočasnitve in nižje potrošniške samozavesti. Obenem se podjetje sooča s cenovno vojno, ki jo še zaostruje dejstvo, da je Huawei začel sodelovati tudi z drugimi proizvajalci (kot sta Chery z Luxeed in BAIC s Stelato) pri razvoju podobnih inteligentnih platform.

To je znamka, za katero najbrž sploh še niste slišali, a je lani na domačem trgu prodala več luksuznih avtomobilov kot BMW in Mercedes-Benz
Profimedia

Padec prodaje in boj za obstanek v vrhu

Seres je v prvem četrtletju 2025 zabeležil 42-odstotni padec prodaje. V tem obdobju so Aito prehiteli Mercedes (22.160 vozil) in BMW (18.130 vozil), medtem ko je Aito prodal le 17.190 vozil. Vse bolj se pojavljajo tudi pomisleki glede homogenizacije programske opreme, saj Huawei isto tehnologijo ponuja več znamkam, kar lahko oslabi prepoznavnost posameznih modelov.

Kljub vsemu ostaja Huawei zvest svojemu cilju. Richard Yu, vodja potrošniške divizije Huaweia, je poudaril: “Vzpostaviti luksuzno znamko je vedno zahtevno. A ne bomo odnehali – trdo bomo delali na vsakem projektu, ki ga razvijamo s partnerji.”

Pozor! Sodobni avtomobili vam lahko uničijo kamero na mobilnem telefonu - nikoli ne počnite tega ... (VIDEO)

Novo na Metroplay: O vsem, kar moramo vedeti, da ohranimo zdrav in delujoč mikrobiom | Spar podkast