V slabih treh letih jim je prodaja padla z dobrih 150.000 avtomobilov letno na zgolj 110 v letošnjem letu.
Neta Auto, nekoč eden najbolj obetavnih kitajskih proizvajalcev električnih vozil, se sooča s finančnim zlomom. Po poročilih iz Kitajske je podjetje 12. junija 2025 uradno začelo postopek stečajne reorganizacije, kar pomeni še en pretres v že tako turbulentnem trgu električne mobilnosti.
Zaposleni brez plač, vodstvo brez odgovorov
Dramatične razmere so se razkrile dan pred stečajnim postopkom, ko je na družbenih omrežjih zaokrožil posnetek iz nove pisarne podjetja v Šanghaju, kjer je več kot 100 zaposlenih zahtevalo izplačilo več mesecev neizplačanih plač. V središču pozornosti se je znašel predsednik podjetja Fang Yunzhou, ki je bil neposredno soočen z ogorčenimi delavci. Odgovor vodstva je bil hladen: naj zaposleni počakajo na likvidacijo.
Podjetje je že dalj časa tarča sodnih izvršb, predvsem zaradi nedelujoče kapitalske verige in neporavnanih dolgov. Delavci trdijo, da plač niso prejeli že od novembra 2024, ko je podjetje začelo množično odpuščanje več kot 2.900 zaposlenih.
Tudi upniki ostajajo praznih rok
Marca letos je sodišče zamrznilo sredstva na bančnih računih dveh povezanih podjetij, vendar je bilo na voljo manj kot 500 juanov (približno 65 evrov) – kar je simbolno v primerjavi z obveznostmi. Dodatne težave je prinesla tudi tožba oglaševalske agencije Shanghai Yuxing Advertising Co., Ltd., ki je zahtevala stečaj podjetja Hozon New Energy (matično podjetje Neta Auto) zaradi neplačanih 740.000 evrov za oglaševalske storitve. Neta Auto je sicer trdil, da gre za enostransko zahtevo dobavitelja, in vztrajal, da poslovanje znotraj podjetja poteka nemoteno – kar pa so zadnji dogodki postavili pod velik vprašaj.
Od vzhajajoče zvezde do trdega pristanka
Neta Auto je veljal za vodilnega med novimi proizvajalci električnih vozil na Kitajskem, a je v zadnjih treh letih doživel strm padec. Prodaja je s 152.000 vozil v letu 2022 padla na 127.500 v letu 2023, nato pa na skromnih 64.500 v letu 2024. Januarja 2025 so domače dostave zdrsnile na zgolj 110 vozil, kar je podjetje dobesedno izrinilo s trga električnih vozil.
Zdaj ostaja vprašanje, ali bo Neta Auto uspelo preživeti s pomočjo stečajne reorganizacije, ali pa bo postal še eden izmed številnih primerov prehitre rasti in nenačrtovane širitve v konkurenčnem svetu električne mobilnosti.