Ostro nad zavajajoče oglaševanje - kršitelje bodo doletele hude kazni, grozi jim celo zapor!

19. 4. 2025 | Uredništvo
Ostro nad zavajajoče oglaševanje - kršitelje bodo doletele hude kazni, grozi jim celo zapor! (foto: Geely)
Geely

Kitajske oblasti so prepovedale uporabo izrazov pametna vožnja in avtonomna vožnja v oglaševanju. Gre za del širših prizadevanj za urejanje naprednih avtomobilskih tehnologij.

Ukrepu je botrovala nesreča s smrtnim izidom, ki se je marca zgodila z električnim Xiaomi SU7 in je ponovno sprožila javno razpravo o varnosti inteligentnih sistemov vožnje. Prve preiskave so pokazale, da je vozilo trčilo v betonski drog s hitrostjo 97 km/h kmalu po tem, ko je voznik izključil napredni sistem za pomoč vozniku, kar je povzročilo požar.

Kitajsko ministrstvo za javno varnost je minuli ponedeljek opozorilo, da lahko podjetja, ki pretiravajo ali zavajajo pri oglaševanju funkcij pomoči vozniku, utrpijo stroge kazni po kitajski zakonodaji o oglaševanju. Kazni lahko vključujejo globe v višini od pet- do desetkratnika stroškov oglaševanja ali celo odvzem poslovne licence. V skrajnih primerih – na primer, če zavajajoče oglaševanje vodi do prometne nesreče s smrtnim izidom – lahko sledijo tudi kazenski postopki z zapornimi kaznimi do dveh let.

Ob rasti prodaje električnih vozil, ki je konec lanskega leta presegla polovico vseh prodanih avtomobilov, so regulatorji poostrili nadzor nad tem sektorjem. Hiter tempo rasti je oblasti spodbudil k zaostritvi varnostnih in zmogljivostnih standardov, tudi v zvezi z baterijami, da bi zmanjšali tveganja, kot so požari ali eksplozije.

Medtem ko nekateri analitiki opozarjajo, da bi strožji predpisi lahko povečali razvojne stroške in upočasnili inovacije, drugi menijo, da bi to lahko sprožilo nujno potrebno konsolidacijo v industriji, ki se trenutno sooča s presežno kapaciteto. 

Tesla pred novim valom obtožb. To je način, s katerim naj bi se izogibali garancijskim popravilom

Novo na Metroplay: “Slovenci plačujemo previsok davek za svojo trdoživost.” | Aljoša Bagola