Kitajska utrjuje svoj položaj svetovne vodilne sile v proizvodnji električnih vozil.
Kitajska je v letu 2024 dosegla kar 70-odstotni delež v svetovni proizvodnji električnih vozil, razkriva poročilo Global EV Outlook 2025, ki ga je objavila Mednarodna agencija za energijo (IEA). Tako močna prevlada je rezultat desetletij strateških vlaganj, državnih spodbud in tehnoloških inovacij, ki so kitajskim proizvajalcem omogočili, da zavzamejo vodilno vlogo na globalnem trgu električne mobilnosti.
Kljub občasnim padcem prodaje in dvomom o priljubljenosti električnih avtomobilov se njihova prodaja dolgoročno povečuje. Po zadnjih podatkih je bilo v letu 2024 po svetu prodanih 25 odstotkov več električnih in priključno-hibridnih vozil kot leto prej. Skupno je bilo prodanih kar 17 milijonov takšnih vozil.
Kitajska ostaja vodilna država v proizvodnji električnih vozil, njen tržni delež pa še naprej raste. Medtem ko je leta 2021 predstavljala polovico svetovne prodaje, se je ta delež do leta 2024 povzpel na okoli 70 odstotkov. Prodaja elektrificiranih vozil na Kitajskem je zrasla za 40 odstotkov glede na leto prej, pri čemer zdaj polnilna vozila (električni in priključno-hibridni avtomobili) predstavljajo skoraj polovico vseh novih prodanih avtomobilov.
Zanimiva je tudi sprememba v sestavi prodaje. Leta 2020 je bilo 80 odstotkov prodanih elektrificiranih vozil popolnoma električnih, do leta 2024 pa je ta delež padel pod 60 odstotkov, medtem ko se je delež priključno-hibridnih vozil podvojil, s 15 odstotkov je zrasel na 30 odstotkov. Kljub tej prerazporeditvi se je absolutno število prodanih baterijskih električnih vozil povečalo kar sedemkrat.
V Evropi je skupni delež električnih in priključno-hibridnih vozil v skupni prodaji novih avtomobilov v letu 2024 znašal okoli 20 odstotkov, kar je primerljivo z rezultati iz prejšnjega leta, vendar pa so občutne razlike med posameznimi državami. V 14 od 27 članic je bila zaznana rast tržnega deleža električnih vozil, v preostalih pa padec.
V ZDA je bil trend sicer rahlo bolj pozitiven kot v Evropi, a skupni delež polnilnih vozil ostaja okrog 10 odstotkov. Rast trga se tam tudi upočasnjuje, v letu 2023 je znašala še preko 40 odstotkov, lani pa je padla na samo 10 odstotkov.
Novo na Metroplay: Sabina Kogovšek - Tutta iskreno o svoji največji komercialni vlogi Julije Steiner (Skrito v raju) | Greenroom z Urško Pirš