Izvoz kitajskih rabljenih avtomobilov iz leta v leto raste - zdaj je svoj lonček pristavila še kitajska vlada

6. 7. 2025 | Uredništvo
Izvoz kitajskih rabljenih avtomobilov iz leta v leto raste - zdaj je svoj lonček pristavila še kitajska vlada (foto: Profimedia)
Profimedia

Zanimivo bo videti, kaj bo to pomenilo za svetovne trge.

Kitajska bo po novem okrepila nadzor nad izvozom rabljenih vozil, s čimer želi podpreti širitev tega tržnega segmenta in hkrati zagotoviti redno ter transparentno delovanje, je sporočilo tamkajšnje ministrstvo za trgovino (MOFCOM).

Na redni tiskovni konferenci je predstavnik ministrstva He Yadong potrdil, da bo Kitajska v sodelovanju z drugimi državnimi organi še naprej izvajala ukrepe, ki so bili začrtani po februarski odločitvi o razširitvi izvoza rabljenih avtomobilov na nacionalno raven. Ta odločitev pomeni konec pilotnega programa, ki je bil v veljavi od leta 2019.

Močan porast izvoza rabljenih avtomobilov

Po uradnih podatkih je Kitajska v letu 2023 izvozila 275.000 rabljenih vozil, skupna vrednost izvoza pa je znašala približno 6,88 milijarde ameriških dolarjev (okoli 6,4 milijarde evrov). V letu 2024 se je število izvoženih vozil povečalo na 436.000, kar pomeni letno rast za kar 58,5 odstotka.

V posnetku razkrinkala prevarante: tako vam na bankomatu vzamejo denar

Nova pravila za tehnično skladnost in sledljivost

Z razširitvijo izvozne sheme Kitajska uvaja tudi nacionalne tehnične standarde za rabljena vozila: WM/T 8-2022 za osebna in WM/T 9-2022 za gospodarska vozila ter priklopnike. Vsako izvozno vozilo mora prestati pregled s strani certificirane neodvisne organizacije, izvozniki pa morajo predložiti ustrezna poročila o tehničnem stanju.

Poleg tega morajo izvozniki upoštevati zakonodajo ciljne države, vključno z izdajo izjav o skladnosti, kjer je to zahtevano. Pristojni organi spodbujajo tudi uporabo nacionalnega elektronskega sistema za spremljanje servisne zgodovine vozil, s čimer želijo okrepiti sledljivost in zaupanje v poreklo avtomobilov.

Bo izvoz pomagal pri razreševanju težav na domačem trgu?

Okrepljen nadzor nad izvozom prihaja v času, ko se Kitajska spopada z izzivi na področju preglednosti domačega trga rabljenih vozil. Posebej pereča je težava tako imenovanih "nič-kilometrskih" rabljenih avtomobilov – gre za vozila, ki so bila uradno registrirana kot prodana, a imajo minimalno ali nič prevoženih kilometrov. Pogosto se nato prodajajo po nižji ceni, kar izkrivlja statistike novih prodaj.

Analitiki to prakso povezujejo s preveliko zalogo in nizko izkoriščenostjo proizvodnih kapacitet. Aprila 2025 je nacionalna zaloga osebnih vozil na Kitajskem znašala 3,5 milijona avtomobilov, nekatere tovarne pa naj bi delovale z manj kot 50-odstotno kapaciteto.

Preglednost kot ključ do zaupanja

Kitajsko ministrstvo za trgovino se je maja srečalo z avtomobilskimi proizvajalci in platformami za rabljena vozila, da bi skupaj začrtali smernice za boljši nadzor nad transakcijami in preprečevanje manipulacij s podatki.

Zahteve po tehničnih pregledih in preverjanju servisne zgodovine vozil pa utegnejo postati pomemben korak pri povečevanju preglednosti in ponovni vzpostavitvi zaupanja kupcev v trg rabljenih avtomobilov. Ob tem pa razširitev izvozne poti pomeni tudi možnost za razbremenitev domačih zalog – seveda ob pogoju, da bo nadzor nad skladnostjo dosleden in učinkovit.

Kitajske ofenzive še ni konec. Nasprotno, prihaja še več njihovih avtomobilov