Prepoved se zdi nenavadna, dokler ne slišite utemeljitve.
Številne avtomobilske znamke v svojih električnih modelih ponujajo vožnjo z eno samo stopalko. Ta funkcija pa je zdaj prepovedana na vseh električnih vozilih na Kitajskem.
Vodilna država v proizvodnji električnih vozil namreč meni, da vožnja z eno stopalko vodi do manj spretnosti pri voznikih. Novi predpis, ki sta ga odobrili Državna uprava za regulacijo trga in Kitajska uprava za standardizacijo, prepoveduje, da bi vozila prešla v način vožnje, kjer je zgolj s spuščanjem stopalke za pospeševanje mogoče upočasnjevati do popolne zaustavitve.
Novi standard, ki se bo uvajal postopoma, za večino novih vozil stopil v veljavo 1. januarja 2026, za modele, ki so že v proizvodnji, pa bo veljal od 1. januarja 2027.
Pri vožnji z eno stopalko se vozilo pospešuje s pritiskom na pedal in upočasnjuje do zaustavitve s spuščanjem. Tak način povečuje učinkovitost regenerativnega zaviranja, podaljšuje doseg vozila in izboljšuje udobje vožnje, zlasti pri nižjih hitrostih v mestih. Vendar pa kitajske oblasti opozarjajo, da bi učenje vožnje brez uporabe zavorne stopalke lahko dolgoročno imelo katastrofalne posledice.
Izguba navade zaviranja bi lahko upočasnila reakcijski čas voznika v situacijah, ki zahtevajo hitro in odločno zaviranje. Vozniki, navajeni vožnje brez uporabe zavorne stopalke, morda ne bodo pravočasno pritisnili na zavoro, kar bi povečalo tveganje za prometne nesreče.