Razlog za to je sila nenavaden, a vseeno logičen. Kljub temu takega poziva od njega ne bi pričakovali.
Xiaomi se je z vstopom v svet električne mobilnosti očitno odločil udariti na polno. Njihov prvi električni SUV z oznako YU7 je na domačem kitajskem trgu postal prodajna uspešnica v rekordno kratkem času. Čeprav je v prodaji šele nekaj tednov, se podjetje že sooča z nepričakovanim problemom – avtomobilov enostavno ne more izdelati dovolj hitro. Dobavni roki za nove kupce trenutno segajo na več kot eno leto, natančneje od 56 do 59 tednov.
Pravi šok je sledil že ob predstavitvi: v manj kot enem dnevu je Xiaomi prejel več kot 240.000 naročil, kar je povsem preseglo načrtovane proizvodne zmogljivosti. Ker se je na družbenih omrežjih usulo vse več kritik zaradi čakalnih dob, je ustanovitelj in izvršni direktor podjetja Lei Jun kupcem ponudil presenetljiv nasvet – če nekdo nujno potrebuje električni avto, naj pogleda tudi druge znamke. Med njimi je izpostavil kar Teslin Model Y, neposrednega tekmeca svojega YU7.
Jun je zapisal, da so tudi drugi kitajski električni modeli zelo kakovostni, Model Y pa je posebej izpostavil, saj je Tesla nedavno uvedla posebne akcije. Ta poteza je v avtomobilskem svetu sprožila precej razprav, saj proizvajalci praviloma redko usmerjajo kupce k neposredni konkurenci.
Tehnične lastnosti, ki so navdušile kupce
Da je YU7 deležen tolikšne pozornosti, ni naključje. Že osnovna različica, ki stane približno 32.400 evrov, prinaša 800-voltno arhitekturo, ki omogoča polnjenje do 80 odstotkov v le 13 minutah. Doseg po kitajskem standardu znaša do 835 kilometrov, poganja pa ga elektromotor s 232 kilovati (315 KM).
Xiaomi ponuja tudi močnejše izvedbe. Različica Pro zmore 359 kilovatov (489 KM), medtem ko se na vrhu ponudbe nahaja Max, ki razvije kar 501 kilovat (681 KM) in ima baterijo kapacitete 101,7 kWh. Za slednjo bo na kitajskem trgu treba odšteti okoli 42.300 evrov.
Za zdaj se YU7 prodaja izključno na Kitajskem, a v podjetju že pripravljajo načrt globalne širitve. Če bo avtomobil tudi na mednarodnih trgih požel enak uspeh kot doma, lahko pričakujemo, da bo Xiaomi postal resen tekmec Tesli in drugim uveljavljenim proizvajalcem električnih vozil. Glede na trenutni naval kupcev pa bo največji izziv ostal enak – kako zadovoljiti povpraševanje, ki presega vse napovedi.