Kaj to pomeni za druge znamke; jih bo to spodbudilo in pognalo naprej?
Leta 2025 na evropska tla prihaja še ena kitajska znamka električnih avtomobilov. Pravzaprav so na stari celini na neki način že prisotni, a očitno to ni dovolj, glede na načrte, ki jih je razkril predsednik znamke.
Kitajski izdelovalec električnih avtomobilov Nio bo čez dve leti v Evropi ponudil še svojo znamko dostopnejših modelov, imenovano Firefly. Njeni modeli bodo manjši in namenjeni družinam, o cenah pa še molčijo. Dostopno znamko so napovedali že leta 2021 in dejali, da bo njen odnos z Niom podoben Volkswagnovemu z Audijem ali pa Toyotinemu z Lexusom. Tako Nio v nekaterih evropskih državah že nekaj časa prodaja svoje avtomobile, ki konkurirajo električni ponudbi znamk, kot sta BMW in Mercedes-Benz; cene se namreč začnejo pri 50 tisočakih.
Ne spreglejte!
- Bodo Kitajci novo tovarno gradili pri naših sosedih?
- Kitajske znamke postajajo vsakdanjik stare celine - Ofenziva na trdnjavo Evropa
Izgube
Tako namerava tudi ta znamka napasti tam, kjer evropski proizvajalci trenutno zaostajajo - pri dostopnih električnih avtomobilih, ki so sicer v načrtih za bližnjo prihodnost. A tudi pri kitajski znamki ni vse rožnato. New York Times je poročal, da je znamka letos v drugem četrtletju za vsak proizveden avtomobil izgubila 35.000 ameriških dolarjev zaradi ogromnih investicij v razvoj in proizvodne kapacitete. To jih ne boli preveč, saj njih in preostale avtomobilske znamke močno podpira država. Ko so leta 2020 skoraj bankrotirali, je v zameno za 24-odstotni delež podjetje podprla s finančno injekcijo ene milijarde ameriških dolarjev.
Težave za kitajske znamke tako ne predstavljajo proizvodne kapacitete njihovih tovarn ali pa pomanjkanje sestavnih delov, temveč povpraševanje po električnih avtomobilih. Zato tudi širitev na evropske trge, kjer tudi pospešeno tržijo svoje izdelke.
Preberite še: Ta slovenska voditeljica je strastna motoristka: najprej je vozila Hondo, zdaj vozi Moto Guzzi, a branila se ne bi niti Harleyja
BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno?
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"