Ob dejstvu, da ima kitajski koncern že manjši lastniški delež v nemškem podjetju, se porajajo strahovi, da bi tega lahko povečali.
Premier Baden-Württemberga Winfried Kretschmann je napovedal, da bodo, če bo treba, preprečili prevzem nemškega avtomobilskega proizvajalca Mercedesa s strani kitajskih vlagateljev. "Tega nikakor ne bi dovolili," je Kretschmann povedal za današnjo izdajo poslovnega časopisa Handelsblatt, sklicujoč se na zakon o zunanji trgovini in plačilih.
Zakon, na katerega se je v pogovoru za nemški časnik skliceval Kretschmann, zvezni vladi pod določenimi pogoji omogoča pravico veta, če tuji vlagatelj s sedežem zunaj EU prevzame nadzor nad nemškim podjetjem, poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Po poročanju dpa, ki povzema Handelsblatt, je skoraj petina družbe Mercedes-Benz že v kitajskih rokah. Mercedesov kitajski partner Baic ima v lasti 9,98 odstotka delnic in je tako največji posamični delničar v nemškem avtomobilskem podjetju. Predsednik kitajske družbe Geely Automobile Holdings Li Shufu ima medtem v rokah 9,69-odstotni delež Mercedesa.
Močan položaj obeh kitajskih vlagateljev v Mercedesu je po poročanju dpa v preteklosti že povzročal skrbi.
Predsednik uprave družbe Mercedes-Benz Ola Kaellenius je v pogovoru za Handelsblatt izključil možnost, da bi velika kitajska delničarja povečala svoje deleže in oblikovala manjšino, ki bi lahko preprečila, da bi druga podjetja družbo kupila ali nadzorovala.
"To ne drži. Z vlagatelji imamo zelo dobre in trdne odnose," je pojasnil Kaellenius in dodal, da je Kitajska najpomembnejši svetovni trg za Mercedesove avtomobile. "Kitajska je v zadnjih letih zrasla bolj kot skoraj kateri koli drug trg," je dejal.
Preberite še: To je avtomobil, ki je postavil temelje sodobnim varnostnim sistemom
Na vprašanje Handelsblatta o kršitvah človekovih pravic na Kitajskem je šef Mercedesa odgovoril, da povsod v skupini veljajo enaki standardi glede človekovih pravic in delovnih pogojev. "Prepričan sem: V svojem vplivnem območju imamo pozitiven vpliv. S povsem ekonomskega vidika seveda ne bi bila najboljša strategija, če bi se umetno brzdali na trenutno največjem trgu," je dejal Kaellenius.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj