Sredi letošnjega junija se je v Nemčiji začela prodaja inovativnega goriva, ki bi lahko resno premešalo karte na področju razvoja trajnostne mobilnosti.
Gorivo so poimenovali Klima Benzin 95, gre pa za bencin, ki vsebuje kar 95 odstotkov nefosilnih sestavin.
Za razliko od običajnega bencina E5, ki vsebuje pet odstotkov bioetanola in 95 odstotkov naftnih derivatov, Klima Benzin 95 nadomešča fosilne sestavine z zelenim metanolom. Tako se emisije CO₂ zmanjšajo tudi do 95 odstotkov – in to brez kakršnihkoli tehničnih prilagoditev na motorjih. Gre za t. i. drop-in gorivo, ki se lahko meša z obstoječimi bencinskimi gorivi in uporablja obstoječo logistično infrastrukturo, od skladiščenja do točenja na običajnih črpalkah.
Oktansko število ostaja na standardni ravni (95), proizvajalec pa zatrjuje, da motor deluje brez kakršnihkoli izgub v zmogljivosti ter da je Klima Benzin 95 povsem primeren za vsakodnevno uporabo v vozilih z bencinskim motorjem, brez potrebe po predelavah ali dodatnih naložbah.
Ključno vlogo pri razvoju goriva ima tehnologija MTG (methanol-to-gasoline), ki jo je razvilo podjetje CAC Engineering. Ta proces iz obnovljivega metanola ustvari gorivo, ki se po sestavi in delovanju povsem primerja s klasičnim bencinom.
Klima Benzin 95 je izdelek podjetja Klima Kraftstoffe, znanega po vrsti trajnostnih goriv, kot sta Klima Diesel 25 in HVO100. Nova formulacija pomeni prvi poskus, da se bencinsko gorivo z visokim deležem nefosilnih sestavin ponudi širšemu trgu prek običajnih bencinskih črpalk.
Edina večja ovira za širše uveljavljanje tega goriva je trenutno cena. V Nemčiji stane liter Klima Benzina 95 okoli 2,30 evra, kar je približno 55 centov dražje od običajnega bencina Super 95 E5 in približno 60 centov dražje od priljubljenega E10, ki vsebuje 10 odstotkov etanola.
Dolgoročni načrti vključujejo širitev distribucije in postopno znižanje cene ob večji proizvodnji in povpraševanju.