Kljub temu, da je poletna sezona zakorakala v zadnje dejanje, pa se marsikdo na počitnice še odpravlja. In v dobri stari slovenski navadi je velika možnost, da bo zraven na dopust romalo tudi - kolo.
Počitnic in izletov si mnoge slovenske družine ne znajo predstavljati brez kolesa, ki služi tako za rekreacijo kot tudi za trajnostne vsakdanje prevoze. Prav zato je Agencija za varnost prometa (AVP) pripravila napotke za varen prevoz kolesa, ki je lahko precej zahteven kos prtljage. Ključna je predvsem čvrsta pritrditev na ustreznem nosilcu.
Nosilec na vlečni kljuki velja za najbolj praktično izbiro, saj omogoča enostavno nameščanje koles, hiter dostop do prtljažnika in omejen vpliv na porabo goriva ter vozno dinamiko. Slabost je visoka cena, ki lahko skupaj z vgradnjo homologirane vlečne kljuke doseže tudi 2000 evrov, obvezna pa je tudi dodatna registrska tablica.
Strešni nosilci so primernejši za redkejše prevoze, a imajo pomembne omejitve. Višina avtomobila lahko povzroči nepraktičnost, povečana pa je tudi poraba goriva – tudi do 35 odstotkov. Prednost je nižja cena in prost dostop do prtljažnika, pomanjkljivosti pa so večji zračni upor, slabša vozna dinamika in omejen dostop do garaž ter podvozov.
Najcenejši so nosilci na prtljažnih vratih, ki pa imajo omejeno nosilnost in slabši pregled nad dogajanjem za vozilom. Različni testi so pokazali, da so ti nosilci tudi najbolj energetsko potratni.
AVP poudarja, da je pri vseh nosilcih treba dosledno preverjati največjo dovoljeno obremenitev strehe ali vlečne kljuke. Še posebej pri električnih kolesih, ki so težja od običajnih, je priporočljivo odstraniti baterijo. Prav tako je treba odstraniti vse dodatke, saj lahko med vožnjo ogrozijo druga vozila.
Pri vožnji z dodatno obremenitvijo je treba hitrost prilagoditi razmeram, saj se podaljša zavorna pot, vozilo pa je težje obvladljivo v kritičnih situacijah. Zato AVP svetuje, da med potjo večkrat preverite pritrditev, vijake in varovala.
Ob prihodu na cilj pa ne pozabite tudi na varna kolesarska pravila – uporaba čelade, odsevnih oblačil in luči je najboljša zaščita, kolo pa mora biti vedno tehnično brezhibno.