Kolumna: Tomaž Porekar: Visoka šola križancev

16. 4. 2016
Deli
Kolumna: Tomaž Porekar: Visoka šola križancev

Zadnja Renaultova novost nosi znano ime – Kaptur. V Renaultu pa so nam povedali, da je namenjena le ruskemu trgu.

Po videzu je zelo podobna nam bolj znanemu Capturju, le da ima ruski Kaptur štirikolesni pogon, je 21 centimetrov daljši in ima 7 centimetrov daljšo medosno razdaljo. Torej gre za večji avtomobil za kupce srednjega razreda križancev. Je pa zanimivo, da so za ruski Kaptur pri Renaultu kot osnovo izbrali platformo, na kateri je tudi Dacijin Duster, ki ga v Rusiji sicer že leta izdeluje Renaultova tovarna v Moskvi in ga tam prodajajo pod Renaultovo znamko. Če upoštevamo te podatke, je tudi bolj sprejemljiva razlaga, da so se pri Renaultu kljub občutnemu padcu ruskega avtomobilskega trga odločili za to novost.

Pričakujemo lahko, da Kaptur ne bo ostal le model za en sam trg, ampak ga bodo renaultovci (najbrž z drugim imenom) pozneje izdelovali tudi v svojih tovarnah v Indiji in Braziliji, res pa je, da je manj verjetno, da bi Kaptur namenili evropskim kupcem. Tudi drugi rod Dusterja (za Evropo, Rusijo in Brazilijo), ki ga bodo verjetno predstavili še letos na Mondialu v Parizu, bo drugačen, manj 'civiliziranega' videza.

Renault je že lani za evropske trge predstavil Kadjarja, temu bo še letos sledil nekoliko večji Maxthon. Razen v Evropi pri njiju računajo na uspešen sprejem tudi na Kitajskem. Zanju uporablja platformo, razvito skupaj z Nissanom, njuni variaciji na isto temo pa že nekaj časa poznamo – Qashqai in X-Trail. Že lani so v Indiji začeli prodajati Kwida, avtomobilček, ki je precej manjši in tam dobro tekmuje s Suzukijevimi miniterenci (ki se bo morda kot Dacia čez čas pojavil še kje). S trga se poslavljata dve manj uspešni Renaultovi stvaritvi, Scénic Xmod in Koleos. Seveda med križance lahko zdaj štejemo tudi večjega Espacea.

Pariški partnerji so s svojimi povezavami z Nissanom že zelo zgodaj ugotovili, kje se lahko dosežejo največji prirastki v prodaji avtomobilov, Qashqai zdaj že v drugi generaciji dokazuje svojo uspešnost (ponekod tudi kot Dualis), enako velja tudi za X-Traila, ki ga v ZDA odlično prodajajo kot Rogue. Zdaj so se za podoben pristop odločili pri Renaultu, znanje pa razširili tudi zaradi odličnih prodajnih izkušenj z dvema Dacijinima modeloma (Sandero Stepway in Duster). Renault na nekaterih svetovnih trgih nastopa z dvema znamkama (še z Dacio), podobno kot Nissan, ki je pred časom obudil svojo vmes opuščeno znamko Datsun.

S kombiniranjem partnerjev iz alianse ter različnimi znamkami imajo lahko izdelki glede na tržno prisotnost različna imena, vsekakor pa jim kar dobro uspeva pri izboljšanju prodaje in vračanju med uspešnejše izdelovalce evropskih korenin.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol