Koncept Lynk & Co 03 Cyan s 528 'konji' že testirajo v Španiji

12. 3. 2019 | Janez Heimer
Deli

Omenjeni koncept je osnova za prihajajoča serijska vozila.

Podjetje Cyan Racing, ki se je nekoč imenovalo Polestar, je opravilo precej poglobljen testni program konceptnega vozila b, ki zmore kar 528 'konjev' ali 388 kilovatov moči. Pred švedsko zimo so se umaknili v toplo Španijo.

»To je osnova za razvoj serijskih športnih vozil s tehnologijo podjetja Lynk & Co,« je izjavil Henrik Fries, vodja oddelka za avtomobilski razvoj in raziskave pri podjetju Cyan Racing. »Takšen projekt smo že opravili za Volva S60 in V60 Polestar, ko smo si pomagali z dirkaškim programom v sodelovanju s podjetjema Volvo in Polestar. Zdaj razvijamo svoj osebni avto na osnovi dirkalnika serije WTCC, kar je vznemirljiv in pomemben korak za naše nadaljnje programe.«

Koncept Lynk & Co 03 Cyan je interpretacija dirkalnika za cesto, uporabili pa so enako tehnologijo, kot jo bodo za dirkalnik serije TCR v sezoni 2019. Vodilni pri Cyanu priznavajo, da gre za nekoliko radikalen koncept, vendar poudarjajo, da imajo izkušnje na tem področju in v skladu s tem radi razvoj potisnejo do skrajnih meja ter tako res raziščejo potencial vozila. Pri razvoju namreč zelo aktivno sodeluje Thed Bjork, dirkač in razvojni voznik pri Cyanu.

»Iščemo pravo ravnotežje med odzivnostjo in zmogljivostjo vozila, pa tudi predvidljivo, uravnoteženo in varno lego,« pravi Bjork. »Enaka je filozofija tudi pri razvoju dirkalnikov. V vožnji s tem konceptom uživam prav tako kot z dirkalnikom.«

Konceptno vozilo poganja dvolitrski turbinsko podprti agregat, enako osnovo pa najdemo v cestni različici Lynk & Co 03. Razvoj pogonskega agregata vodi ista ekipa, ki je 'kriva' za dodelavo 1,6-litrskega Volvovega motorja, s katerim so osvojili prvenstvo leta 2017, razvili pa so tudi dirkaški osemvaljnik za avstralsko serijo V8 Supercar.

Tehnični podatki konceptnega vozila Lynk & Co 03 Cyan Concept

Pogonski agregat:

4 valji, 1.969 cm3, turbinsko polnjen, 394 kW (528 KM) pri 7.800 vrtljajih v minuti, 504 Nm navora pri 4.500–7.000 vrtljajih v minuti, blokada vžiga pri 8.000 vrtljajih v minuti

Prenos:

Pogon na sprednji kolesni par, šeststopenjski sekvenčni menjalnik s prestavnima lopaticama ob volanu, čas prestavljanja 60 ms, večploščna zapora diferenciala z omejenim zdrsom

Zmogljivosti:

Pospešek od 0 do 100 km/h v 4,4 s, od 0 do 200 km/h v 10 s, zaviranje od 100 km/h do 0 v 30 m, najvišja hitrost 310 km/h, bočni težnostni pospešek v ovinku 1,5 g

Platišča in pnevmatike:

20-palčna platišča Cyan, pnevmatike 285/30 R20 spredaj in zadaj

Vzmetenje in zavore:

Nastavljivi blažilniki Ohlins, dvojni hidravlični zavorni sistem, šestbatne čeljusti spredaj, prisilno hlajeni zavorni koluti s premerom 378 mm spredaj, dvobatne čeljusti zadaj, prisilno hlajeni zavorni koluti s premerom 290 mm zadaj

Teža:

1.287 kg

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja